رسانه: اسرائیل مدرکی دال بر دست داشتن ایران در حملات حماس ندارد

© AP Photo / Adel HanaОбломки зданий, пострадавших в результате ракетных ударов ВС Израиля по Газе
Обломки зданий, пострадавших в результате ракетных ударов ВС Израиля по Газе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
نشریه غربی با اشاره به نمایندگان ارتش اسرائیل عنوان کرد، اسرائیل هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در حملات اخیر حماس به این کشور ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه به نقل از سرگرد نیر دینار، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: "ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران پشت این حمله بوده است نداریم، اما اسرائیل نیز اطلاعات لازم برای پیش‌بینی این حمله را نداشت". اما او همچنین افزود که "100% مطمئن است که ایرانی ها تعجب نمی کنند." نیر دینار گفت: "فقط به این دلیل که شما چنین شواهدی ندارید، لزوماً به این معنا نیست که ایران پشت آن نیست".
پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر دست داشتن ایران در حمله به اسرائیل ندیده است.
در 7 اکتبر پس از گلوله باران اسرائیل از نوار غزه، گروهی از شبه نظامیان جنبش حماس وارد خاک این کشور شدند. بر اساس آخرین داده ها، در نتیجه درگیری ها و گلوله باران ها، نزدیک به 600 فلسطینی کشته و حدود 3 هزار نفر مجروح شدند؛ در میان اسرائیلی ها حدود 800 نفر کشته و بیش از 2 هزار نفر زخمی شدند.
ارتش اسرائیل "وضعیت آمادگی برای جنگ" را اعلام و آغاز عملیات تلافی جویانه "عملیات شمشیر آهنین" را عنوان کرد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، عملیات فلسطینی ها در نزدیکی غزه را واکنشی به اقدامات تجاوزکارانه مقامات اسرائیلی به مسجد الاقصی در مرکز بیت المقدس خواند. وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، فراخوان اجباری سربازان ذخیره به ارتش را تایید کرد و دستور داد تا "وضعیت امنیتی ویژه" در سراسر کشور ایجاد شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала