Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

چگونه حماس موفق شد از گنبد آهنین اسرائیل عبور کند

© AP Photo / Ariel Schalitچگونه حماس موفق شد از گنبد آهنین اسرائیل عبور کند
چگونه حماس موفق شد از گنبد آهنین اسرائیل عبور کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
کارشناس: جنگنده های حماس به طور دقیق توانایی های نیروهای دفاع هوایی اسرائیل را محاسبه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی لئونکوف کارشناس نظامی گفت: جنگنده‌های حماس به‌دقت توانمندی‌های پدافند هوایی اسرائیل محاسبه کرده و سامانه‌های موشکی ضدهوایی گنبد آهنین اسرائیل را با تعداد موشک‌های شلیک شده سردرگم کردند.
صبح روز شنبه اسرائیل تحت حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شد که برخی از آنها توسط سامانه های گنبد آهنین رهگیری شد، اما برخی از پدافند هوایی عبور کرده و به شهرهای اسرائیل اصابت کردند.
لئونکوف گفت: یک حادثه "کلاسیک" اتفاق افتاد: برای سرکوب پدافند هوایی، وسایل حمله هوایی به گونه ای محاسبه می شود که تعداد آنها از توانایی های پدافند هوایی فراتر رود. به طور کلی، اگر اسرائیل 200 موشک رهگیر داشته باشد، باید 400 موشک پرتاب شود. در این درگیری می‌توان گفت که حماس کاملاً برای حملات کنونی آماده بود و دقیقاً از توانایی‌های پدافند هوایی اسرائیل آگاهی داشت، تعداد موشک‌های خود را برای فشار بر گنبد آهنین محاسبه کرد.
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
چگونه مقاومت فلسطین سلاح های غربی دریافت کرده است
به گفته وی، بار بیش از حد گنبد آهنین دو دلیل دارد. اولین مورد، یک هزینه بیش از حد برای ضد موشک ها به دلیل مقیاس حمله است. شما باید درک کنید که هیچ سیستم دفاع هوایی 100٪ نتیجه نمی دهد. سوال در ساخت آن و ذخایر آن است. اگر اسرائیل تصور می کرد که حدود 5 هزار موشک در یک زمان به سمت آن پرتاب می شود، پرتابگرهای گنبد آهنین و همچنین موجودی موشک های ضد هوایی خود برای بارگیری سریع این پرتابگرها را بسیار بیشتر انباشته می کرد.
دلیل دوم بارگذاری بیش از حد کانال های راهنمایی سامانه است. اسرائیل مدعی است که گنبد آهنین یک سیستم چند کاناله است که قادر است حدود 200 هدف را ردیابی و بیش از صد هدف را ساقط کند. درگیری های کنونی نشان داده است که وقتی موشک‌های غیرهدایت‌نشده از نوع قسام پرتاب می‌شوند، این امر منجر به این واقعیت می‌شود که گنبد آهنین نمی‌تواند همه اهداف را ردیابی و رهگیری کند.
این کارشناس خاطرنشان کرد که این اولین گلوله باران گسترده خاک اسرائیل نیست. در سال 2020، درگیری رخ داد که صدها موشک به سمت اسرائیل شلیک شد. سپس گنبد آهنین بیشتر آنها را از بین برد، اما برخی از آنها در خاک اسرائیل افتاد. این به حماس درکی از توانایی‌های دفاع هوایی اسرائیل داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала