چه نوع دولتی در غرب اوکراین بوجود خواهد آمد؟

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
مشاور سابق رئیس پنتاگون گفت، هر کشوری که در قلمروهای باقی مانده در غرب اوکراین ایجاد شود، باید نسبت به روسیه بی طرف باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، در کانال رسمی یوتیوب گادفری بلوم گفت:" دولتی که در بخش غربی اوکراین ایجاد شود، باید بی طرف باشد."
همانطور که این سرهنگ بازنشسته آمریکایی خاطرنشان کرد، مسکو هرگز به واشنگتن اجازه نخواهد داد که جمهوری همسایه را به سکوی پرشی برای حمله به روسیه تبدیل کند. مک گرگور تصریح کرد که کشور جدید همچنین نباید بخشی از یک اتحاد نظامی تحت نظارت ایالات متحده شود.
رهبران ناتو پیش از این در نشست ویلنیوس بسته حمایتی چند ساله از اوکراین شامل سه عنصر را تصویب کردند. همانطور که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، این موضوع شامل طرحی برای دستیابی به سازگاری با این بلوک، ایجاد شورای ناتو- اوکراین و لغو شرط تحقق برنامه اقدام عضویت است که روند الحاق را از دو مرحله به کوتاه‌تر می‌کند. یکی به گفته دبیرکل ناتو، رهبران کشورهای ائتلاف تأیید کردند که کی یف زمانی به ائتلاف نظامی خواهد پیوست که اعضای آن تصمیم بگیرند که شرایط برآورده شده است.
کرملین گزارش داد که از نزدیک وضعیت پیرامون پذیرش احتمالی اوکراین در ناتو را زیر نظر دارد و یادآور شد که جهت گیری کی یف به سمت این اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала