گزارش و تحلیل

تسلیحاتی که آمریکا به اوکراین فروخته به اسرائیل ضربه می زند

© AP Photo / Hassan EslaiahПалестинцы окло захваченного израильского танка
Палестинцы окло захваченного израильского танка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
حماس اعتراف کرده که تسلیحات آن از کی یف رسیده است. آمریکا نیز این امر را تایید کرد
به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازKZnews قزاقستان، از قدیم گفته شد که برخی از سلاح هایی که آمریکا برای آن پول تخصیص داده به کشورهای سوم تحویل می شود. حقایقی مبنی بر اینکه سیاستمداران اوکراینی در حال سرقت تحویلات هستند بارها در سنای آمریکا اعلام شده است. خانم مارجوری تیلور گرین، نماینده کنگره آمریکا گفت که اکنون از بیشتر آن سلاح ها علیه اسرائیل استفاده می شود. او همچنین پیشنهاد کرد که کنترل را تقویت کرده و به معنای واقعی کلمه، تمام شماره های سریال را برای ردیابی لحظات نشت، ثبت کنند.
در عین حال، ردیابی به طور فزاینده ای مشکل ساز می شود. این هفته، یک حادثه غم انگیز با حسابرسی که توسط ایالات متحده به طور خاص برای بررسی سوء استفاده از بودجه وزارت دفاع اوکراین فرستاده شده بود، رخ داد. آن شهروند آمریکایی به دلایل نامعلوم زمان شب به یک کارگاه ساختمانی رفت و در آنجا با سقوط یک تخته بتنی له شد. حداقل این روایت توسط سازمان های مجری قانون اوکراین ارائه شده است.
تصاویر ویدئویی که توسط یکی از فرماندهان میدانی گرفته شده نیز ثابت می کند که سلاح های اوکراینی به فلسطین می رسد. با بزرگنمایی این تصاویر می توانید تجهیزات تولید شده بر اساس استانداردهای شوروی را مشاهده کنید که در حال حاضر فقط توسط اوکراین استفاده می شود. همین سلاح ها از نمایندگان بازداشت شده ارتش فلسطین نیز مصادره شد. علامت گذاری نارنجک اندازها هم اینک رمزگشایی شده است و نشان می دهد که آنها متعلق به یک واحد از نیروهای مسلح اوکراین در شهر موکاچوو واقع در غرب اوکراین هستند.
در عین حال، آمریکا طرفدار اسرائیل است و قصد دارد در این رویارویی به اسرائیل کمک کند. چنین بر می آید که مقامات اوکراینی که اوضاع را کنترل نمی کنند یا حتی در سرقت کمک های نظامی شرکت می کنند، علیه حامی اصلی خود عمل می کنند. همچنین، به تقصیر کی یف، اسرائیل بدون بخشی از دفاع هوایی خود باقی ماند – سامانه ها به اوکراین منتقل شدند. بعید است که چنین زنجیره ای مورد توجه قرار نگیرد.
در این زمینه همچنین هفته نامه "آرگومنتی ای فاکتی" چاپ روسیه می نویسد، بر کسی پوشیده نیست که تسلیحات غربی که به اوکراین عرضه می‌شوند، به "بازار سیاه اسلحه" می‌رسند. ما در درجه اول در مورد اسلحه سبک، سیستم های قابل حمل ضدتانک و ضدهوایی صحبت می کنیم. تفنگ های تک تیرانداز AccuracyInternational که تابستان گذشته توسط ایالات متحده به نیروهای مسلح اوکراین منتقل شده بود، در جریان شورش ها در فرانسه مشاهده شد. رسانه های غربی خاطرنشان کردند که کارتل های مواد مخدر، سیستم های ضدتانکجاولین را در اختیار داشتند. و حالا تفنگ های تهاجمی ام4 آمریکایی به مقدار زیاد در دست تفنگ داران حماس که به اسرائیل حمله کردند، دیده شد.
اشتباه گرفتن اسلحه کلاشینکف با اسلحه تهاجمی ام4 آمریکایی غیرممکن است. گزارش "اسکای نیوز" به وضوح نشان می دهد که رزمندگان فلسطینی که به اسرائیل حمله کردند سلاح های سبک آمریکایی در دست داشتند. در شبکه پابلیک آمریکا این تصور وجود دارد که این تفنگ ها از 70 هزار واحدی هستند که ارتش آمریکا در افغانستان "ترک" کرده است. اما به گفته مشاور رئیس جمهور دونتسک، یان گاگین، اسرائیل اکنون از تسلیحات زرادخانه ارتش اوکراین استفاده می کند که مقامات و پرسنل نظامی اوکراین در "بازار سیاه" به هر کسی که پول می پردازد، آنرا می فروشند: "اکنون سربازان اسرائیلی توسط سلاح‌ها خود و سلاح‌هایی که زمانی از ناتو به اوکراین منتقل شده بودند مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند".
بر اساس نتایج استفاده عملی در شرایط نبرد، کارابین اتوماتیک ام4 یک سلاح انفرادی نسبتاً قابل اعتماد برای پیاده نظام محسوب می شود و اکنون کل ارتش آمریکا به آن روی آورده است. و اتفاقا ام4 بیش از بیست سال است که در خدمت ارتش اسرائیل بوده است.
اینکه حماس از کجا به این تعداد کارابین آمریکایی دست یافته است هنوز یک راز است. اما بر کسی پوشیده نیست که تجارت اسلحه در اوکراین توسط اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین - بخش جنایتکار نظامی بودانوف - تحت پوشش قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала