"تازه مشخص شد"؛ مخالفت شولتز با دعوت اوکراین به ناتو

شولتز
شولتز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی مدعی شد، شولتز پیشتر در صحبت با رئیس جمهور ایالات متحده به بایدن گفته بود که مخالف دعوت مشتقیم اوکراین به ناتو می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه نیویورکر با اشاره به چهار منبع مدعی شد، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، قبل از نشست تابستانی ناتو در ویلنیوس، طی یک گفتگوی تلفنی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که او قاطعانه مخالف دعوت مستقیم اوکراین به ائتلاف پس از نشست سران است و در مورد فراهم کردن شرایط ویژه برای پیوستن به آن، تردید دارد.
این نشریه می‌گوید: "شولز به وضوح اعلام کرد که قاطعانه با بیانیه‌ای در پایان اجلاس که شامل "دعوت" مشخصی از اوکراین برای پیوستن به ناتو است، مخالف است".
به گفته این نشریه، چنین موضعی از سوی شولز می تواند تمام مذاکرات در مورد محتوای بیانیه پایانی نشست ناتو در ویلنیوس را "از مسیر خود خارج کند".
به گفته منابع ناشناس، شولز همچنین به بایدن گفت که در مورد رفع شرایط اوکراین برای تحقق برنامه اقدام برای عضویت در ناتو تردید دارد، اما بایدن از موضع او حمایت نکرد، زیرا تا آن زمان قبلاً با این موضوع موافقت کرده بود.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل این اتحادیه پس از نشست سران ناتو در ویلنیوس که در 11 تا 12 ژوئیه برگزار شد، گفت که اوکراین می‌تواند بدون نیاز به اجرای برنامه عملیاتی برای عضویت در این سازمان به این ائتلاف بپیوندد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала