ادعای رسانه ای؛ بایدن با انتقال موشک های ATACMS به اوکراین موافقت کرد

ATACMS
ATACMS  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2023
اشتراک
مجله آمریکایی نیویورکر مدعی شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر با انتقال موشک های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS به اوکراین موافقت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکایی‌ها هنوز به‌طور رسمی عرضه سیستم های با برد حدود 300 کیلومتر را اعلام نکرده‌اند و خود بایدن نیز در پاسخ به سؤال مربوطه گفت که کاخ سفید تمام درخواست‌های ولادیمیر زلنسکی را "برآورده کرده است".
در مطلب این نشریه آمده است: "در ماه سپتامبر، کمی قبل از دومین سفر زلنسکی به واشنگتن پس از تهاجم، بایدن پس از حدود یک سال مقاومت در برابر این ایده، ارسال ATACMS به اوکراین را تایید کرد".
به گفته این نشریه، استدلال اصلی علیه عرضه ATACMS برای مدت طولانی ترس از تشدید درگیری بود و پیشنهاداتی در کاخ سفید برای استفاده از تهدید محموله آنها برای اعمال فشار بر روسیه وجود داشت. این نشریه می‌گوید پس از اینکه اوکراینی‌ها شروع به دریافت موشک‌های دوربرد از بریتانیایی‌ها و فرانسوی‌ها کردند، آمریکایی‌ها فقط به ذخایر نسبتاً کوچک ATACMS خود اهمیت دادند. بر اساس گزارش رسانه ها، ایالات متحده قرار است در این هفته کمک نظامی دیگری به اوکراین را اعلام کند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. ل
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала