پیش بینی در خصوص واکنش اسرائیل به بمباران های حزب الله

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военные около Ашкелона
Израильские военные около Ашкелона - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
کارشناس لبنانی: واکنش اسرائیل به بمباران های "حزب الله" محدود خواهد بود.
امین حطیا سرلشگر بازنشسته و کارشناس نظامی و راهبردی لبنانی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پاسخ اسرائیل به بمباران های جنبش "حزب الله" لبنان محدود خواهد بود، زیر این کشور از باز شدن یک جبهه دیگر هراس دارد.
حطیت در سال 2000 ریاست تعیین مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل و کنترل خروج نظامیان اسرائیلی از لبنان را بر عهده داشت.

این کارشناس اظهار کرد: "حملات جنبش مقاومت لبنان به مراکز اسرائیلی، بیشتر از ارسال یک پیام ساده نظامی می باشد، این یک پیام روحی است تا بر دولت اسرائیل اثرگذاری کند و نوار غره را با اسرائیل تنها رها نکند. اینک توازن قدرت در میدان نبرد واقعی شده و در حقیقت به یک واقعیت مهار کننده تبدیل شده و به همین دلیل پاسخ اسرائیل محدود خواهد ماند و تنها به بمبارام برخی مناطق غیر مسکونی و حواشی دور از مناطق مسکونی محدود خواهد شد".

به عقیده وی، اسرائیل به توازن قوایی که "حزب الله" به آن تحمیل کرده است، پایبند خواهند ماند، زیرا توان باز شدن یک جبهه نبرد جدید را ندارد، آنهم در شرایط کنونی و بویژه با در نظر داشتن حساسیت ها در سایه تلفات اسرائیل در زمان تقابل قبلی با "حزب الله" در سال 2006.

این کارشناس تاکید کرد: "دولت اسرائیل از طریق نیروهای موقت سازمان ملل متحد در جنوب لبنان پیامی را ارسال کرده که اقدامات پاسخی خود را گسترش نخواهد داد که این تفسیر درست پیام سمبلیک "حزب الله" را تایید می کند".

به گفته وی، موشک های پرتاب شده از جنوب لبنان، بیشتر به اخطارهای قبلی به دولتمردان اسرائیل شباهت دارد، بدین معنا که هر گونه تشدید تنش در قلمرو های فلسطینی با عکس العملی متقابل از هر نقطه و هر مرزی روبرو خواهد شد.
یک خودروی سوخته در عسقلان اسرائیل در اثر حمله فلسطینیان در 7 اکتبر 2023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
چندرسانه ای
پیامدهای حملات حماس به اسرائیل
جنبش "حزب الله" لبنان روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که به سه موضع ارتش اسرائیل در منطقه مزراع شبا لبنان حمله کرده است. ارتش دفاعی اسرائیل نیز از حملاتی به یکی از مناطق لبنان در پاسخ به این بمباران ها خبر داد. شبکه تلویزیونی المیادین لبنان تاکید کرده است که روستای کفار شبا در جنوب لبنان تحت این حملات قرار گرفته است.
روز شنبه اسرائیل با حمله موشکی بی سابقه ای از لحاظ مقیاس آن از طرف نوار غزه روبرو شد. بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای افراطی سه هزار موشک را به سمت خاک این کشور پرتاب کرده اند. علاوه بر آن، ده ها جنگجو وارد مناطق مرزی اسرائیل شده اند. نظامیان اسرائیل در حال پاسکازی شهرک ها می باشند و در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام شده است.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، روز شنبه از عملیاتی علیه اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که 5000 موشک شلیک کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر دادند. یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از تجمع گسترده نیروهای ذخیره در پس زمینه شلیک موشک های بی وقفه از نوار غزه و نفوذ شبه نظامیان به خاک اسرائیل خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала