آمریکا: سندی دال بر دخالت ایران در حملات به اسرائیل وجود ندارد

© AP Photo / Ohad ZwigenbergИзраильские военные в Сдероте
Израильские военные в Сдероте - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2023
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن سندی دال بر اینکه ایران دستور حمله به اسرائیل را داده، ندیده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلنیکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNNاعتراف کرد که ایالات متحده مدرکی دال بر دخالت ایران در حملات به جنوب اسرائیل در دست ندارد، اما همه می دانند که روابط دیرینه ای جمهوری اسلامی را با جنبش حماس پیوند می دهند.

وی تصریح کرد: "در این مورد مشخص فعلا درکی دال بر اینکه ایران دستور انجام این حمله را داده یا پشت آن می باشد، وجود ندارد؛ اما البته که بین آنها (ایران و حماس) البته که روابطی دیرین وجود دارد".

به گفته بلنیکن، حماس بدون کمک ایرانی که تحت تحریم های ایالات متحده قرار دارد، نمی توانست آن چیزی که الان هست، باشد.

تلاش زن آمریکایی برای ورود به کاخ سفید نافرجام ماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
کاخ سفید اتهامات در خصوص تامین مالی حملات به اسرائیل را رد کرد
روز شنبه اسرائیل با حمله موشکی بی سابقه ای از لحاظ مقیاس آن از طرف نوار غزه روبرو شد. بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای افراطی سه هزار موشک را به سمت خاک این کشور پرتاب کرده اند. علاوه بر آن، ده ها جنگجو وارد مناطق مرزی اسرائیل شده اند. نظامیان اسرائیل در حال پاسکازی شهرک ها می باشند و در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام شده است. بنا بر آخرین آمار تا این لحظه 600 نفر در این کشور در نتیجه این حملات جان خود را از دست داده اند و بیش از 2000 نفر مجروح شده اند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در پیامی برای مردم کشور اعلام کرد که اسرائیل در شرایط جنگی قرار دارد و تاکید کرد که دستور بسیج وسیع نیروهای ذخیره را صادر کرده است. نظامیان اسرائیلی در حال پاکسازی مناطق می باشند.
معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با اسپوتنیک تاکید کرده است که مسکو اسرائیل و فلسطین را به آتش بس و بازگشت به میز مذاکره دعوت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала