کاخ سفید اتهامات در خصوص تامین مالی حملات به اسرائیل را رد کرد

© REUTERS / Jim Bourgتلاش زن آمریکایی برای ورود به کاخ سفید نافرجام ماند
تلاش زن آمریکایی برای ورود به کاخ سفید نافرجام ماند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اتهامات در خصوص تامین مالی حملات صورت گرفته به اسرائیل را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اندریو بیتس سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا انتقادات در خصوص تامین مالی حملات صورت گرفته به اسرائیل را رد می کند و تاکید می کند که منابعی که در چارچوب تبادل زندانی در اختیار دولت ایران قرار گرفته است، تنها می توانند برای خرید دارو و غذا مورد استفاده قرار گیرند.

وی در شبکه اجتماعی X نوشت: "هیچ سنتی از این (منابع) خرج نشده است. این (پولها) به (خزانه) دولت ایران نمی روند. آنها را تنها می توان برای محصولات مشخصی بشردوستانه همچون دارو و غذا هزینه کرد".

وی بدین شکل به ریک اسکات سناتور جمهوری خواه که اعلام کرده بود که دولت آمریکا با رفع انسداد منابع برای ایران، حملات به اسرائیل را تامین مالی کرده است، پاسخ داد.
بیتس به نوبه خود تصریح کرد که هر دو حزب آمریکا می بایست در حمایت از اسرائیل متحد باشند. وی همچنین این اتهامات را "دروغ بیشرمانه" عنوان کرد.
پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز دولت بایدن را به تامین مالی حماس متهم کرده بود.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
ایران: "طوفان الاقصی" حرکت خود جوش مردم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم خود می باشد
تهران در قالب توافق تبادل زندانیان با ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر، به منابع مسدود شده خود به میزان 6 میلیارد دلار دست پیدا کرد که به حساب بانک های ایرانی در قطر منتقل شده اند. وزارت خارجه آمریکا توضیح داده است که این منابع به ایران تعلق داشته اند و تهران می تواند از آنها تنها در قالب هزینه های نیازهای بشردوستانه استفاده نماید و ایالات متحده این مهم را زیر نظر دارد که این پولها به کجا می روند.
روز شنبه اسرائیل با حمله موشکی بی سابقه ای از لحاظ مقیاس آن از طرف نوار غزه روبرو شد. بخش رسانه ای ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای افراطی سه هزار موشک را به سمت خاک این کشور پرتاب کرده اند. علاوه بر آن، ده ها جنگجو وارد مناطق مرزی اسرائیل شده اند. نظامیان اسرائیل در حال پاسکازی شهرک ها می باشند و در سراسر کشور حالت فوق العاده اعلام شده است.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، گردان های القسام، روز شنبه از عملیاتی علیه اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که 5000 موشک شلیک کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر دادند. یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از تجمع گسترده نیروهای ذخیره در پس زمینه شلیک موشک های بی وقفه از نوار غزه و نفوذ شبه نظامیان به خاک اسرائیل خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала