ایران: "طوفان الاقصی" حرکت خود جوش مردم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم خود می باشد

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایران در واکنش به درگیری های امروز در اسرائیل، آن را واکنش طبیعی فلسطینیان به تروریست سازمان یافته اسرائیل نامید.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی زادگان سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای به درگیری های روز شنبه بین نیروهای حماس و ارتش اسرائیل واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص عملیات "طوفان الاقصی" نیروهای حماس در خاک اسرائیل تاکید کرد: " عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است".

وی با اشاره به اینکه سکوت جامعه بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر هتک حرمت اسرائیل علیه مقدسات اسلامی در ماه های اخیر در کنار ادامه جنایات علیه مردم فلسطین راهی جز مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل ندارد، تصریح کرد: " حق ذاتی ملت مظلوم فلسطین در دفاع از نفس، سرزمین و مقدسات خویش در مقابل اشغال، تجاوز، تعدی روزمره و تروریسم سازمان یافته اسرائیل، بر اساس کلیه موازین شناخته شده بین‌المللی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل حقی طبیعی و مشروع است".

جشن مردم تهران در میدان فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
جشن مردم تهران در میدان فلسطین پس از حملات مقاومت به اسرائیل
وی در پایان خاطرنشان کرد: " جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات هفتاد و پنج ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسئولیت تداوم و گسترش خشونت و کشتار علیه فلسطینیان را بر عهده رژیم اسرائیل و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین فرا می‌خواند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала