وزیر فلسطینی: ما خواستار مداخله فوری بین المللی برای حفاظت از نوار غزه هستیم

© Sputnikوخامت شدید اوضاع در نوار غزه
وخامت شدید اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
وزیر توسعه اجتماعی فلسطین گفت که وخامت شدید اوضاع در نوار غزه نتیجه بن‌بست سیاسی است.
احمد مجدلانی، وزیر توسعه اجتماعی فلسطین، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به اسپوتنیک گفت: ما خواستار مداخله فوری بین المللی برای حفاظت از نوار غزه هستیم.
وی افزود: آنچه در نوار غزه رخ داد، نتیجه طبیعی سیاست اشغالگری اسرائیل و ممانعت دولت نتانیاهو از دیدگاه سیاسی است که راه حل دو کشوری را که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده را از دستور کار خارج می کند، مانع اجرای قطعنامه های بین المللی می شود و سعی در تحمیل اقدامات یکجانبه دارد.
وزیر توسعه اجتماعی فلسطین گفت: واضح است که مردم فلسطین حق مشروع دفاع از خود و مقاومت در برابر اشغالگری را دارند و وخامت شدید اوضاع امروز در نوار غزه نتیجه بن‌بست سیاسی است.
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
کشورهای بریکس خواستار تشکیل کشور فلسطین شدند
وزیر امور خارجه با ابراز نگرانی در مورد تدارک تهاجم به این منطقه که زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی آن را نابود می کند، نسبت به "عواقب تشدید تجاوزات اسرائیل به نوار غزه" هشدار داد. وی از جامعه بین‌المللی خواست که فورا برای توقف تجاوز و حفاظت از مردم فلسطین در غزه مداخله کند.
مجدلانی گفت مصر که همواره برای مهار اوضاع در نوار غزه مداخله کرده است، در حال حاضر تلاش هایی برای توقف تشدید تنش انجام داده است. وی تاکید کرد: امیدواریم که برادران مصری گام های سیاسی را در همه سطوح برای توقف تجاوز آغاز کنند.

نماینده فتح گفت که جنایات اسرائیل باید محکوم شود.

عباس زکی، سفیر سابق فلسطین در لبنان، نماینده فتح به اسپوتنیک گفت که حمله امروز مورد انتظار بود، اما لحظه حمله خود غافلگیرکننده بود. جنایاتی که اسرائیل مرتکب می شود برای بشریت شرم آور است و باید محکوم شود. آنها توسط اردوگاه غربی از جمله ایالات متحده حمایت می شوند. زمان آن فرا رسیده است که جهان ببیند که مردم فلسطین حقوق دارند و برای طرف اسرائیلی مهم است که به این تصمیمات احترام بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала