کشورهای بریکس خواستار تشکیل کشور فلسطین شدند

© AFP 2023 / Mahmud Hamsغزه
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
کشورهای بریکس خواستار مذاکره برای ایجاد کشور مستقل فلسطین شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه نهایی منتشر شده پس از اجلاس سران در ژوهانسبورگ، رهبران کشورهای بریکس با ابراز نگرانی از وخامت اوضاع انسانی در منطقه، از جامعه جهانی خواستند از مذاکرات مستقیم منجر به ایجاد کشور مستقل فلسطین حمایت کنند.
ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از مذاکرات مستقیم بر اساس قوانین بین‌الملل، از جمله قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی، و همچنین ابتکار صلح عربی، با هدف اجرای راه‌حل دو کشوری که منجر به تأسیس یک کشور مستقل و پایدار فلسطین. شود، حمایت کند.
در این سند آمده است که رهبران کشورهای بریکس نسبت به وخامت اوضاع بشردوستانه در فلسطین، "ناشی از تشدید خشونت در چارچوب اشغال مداوم اسرائیل و گسترش شهرک‌های غیرقانونی" ابراز نگرانی کردند.
Церемония фотографирования глав делегаций стран-участниц БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
نکات اصلی اعلامیه صادره پس از اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی + ویدئو
سران کشورها همچنین از فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک قدردانی کردند و خواستار کمک های بین المللی بیشتر برای بهبود وضعیت انسانی مردم فلسطین شدند.
اجلاس بریکس با حضور رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار می شود و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور دارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала