قصد بایدن برای درخواست 100 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کنگره 100 میلیارد دلار برای کمک های نظامی و بشردوستانه به اوکراین برای سال 2024 درخواست نماید.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی The Daily Telegraph به نقل از منابعی اعلام کرده است که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد از کنگره این کشور درخواست بزرگترین بسته کمک های نظامی و بشردوستانه به اوکراین به میزان 100 میلیارد را ارائه نماید که می بایست تا تا آغاز سال 2025 کفایت نماید.
این نشریه خاطرنشان می کند که دولت دموکرات در آمریکا تلاش می کند بدین ترتریب از جدل های جدید با حزب جمهوری خواه تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2024 اجتناب نماید.

منبع این روزنامه اعلام کرده است: "بسیاری از اعضای دولت به شکل قاطع از نسخه "بسته بزرگ" حمایت می کنند". وی تاکید کرد: "طرفداران اوکراین می خواهند تا این یک لایحه یک باره باشد که اجازه می دهد تا انتخابات دیگر به این مسئله پرداخته نشود".

در عین حال سخنگوی کاخ سفید به این روزنامه اعلام کرده است که "هیچ تصمیمی در مورد اینکه آیا این بسته بزرگ باشد یا نه و اندازه آن چقدر باید باشد" تا انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که جانشین کوین مک کارتی رئیس برکنار شده پیشین خواهد شد، طرح نخواهد شد. با این وجود تاکید می شود که امکان اختصاص بسته بزرگی که تا پایان سال 2024 کفایت کند، در درست بررسی بوده و "یکی از گزینه های مطرح" می باشد.
بنا بر ارزیابی های این نشریه، این لایحه شانس لازم برای تایید توسط اعضای مجلس نمایندگان و سنا را دارد. تا این لحظه کنگره آمریکا 4 بسته کمکی برای اوکراین به میزان جمعی 113 میلیارد دلار را به تصویب رسانده است. در عین حال حفظ حمایت مالی ارائه شده توسط دولت به کی یف هر روز تبدیل به مسئله ای چالش برانگیز تر در بین جمعیت آمریکا می شود. آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت Ipsos و آژانس خبری Reuters نشان می دهد که میزان آمریکایی هایی که از ارسال کمک های نظامی به اوکراین حمایت می کنند از 46% به 41% کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت آمریکا همچنین به این نشریه گفته است که بایدن قصد دارد با ایراد یک سخنرانی "تلاش کند با توضیح اینکه چرا حمایت از اوکراین مهم می باشد و چه شرط بندی روی آن صورت گرفته، آمریکا را متحد نماید". این کارمند کاخ سفید اظهار کرد که "وی به شکل مستقیم به انتقادات در زمینه تامین مالی اوکراین اشاره و به آنها پاسخ خواهد داد"، در عین حال به تاریخ احتمالی این سخنرانی اشاره ای نکرد.

پرچم ایالات متحده آمریکا در میدان استقلال کی‌یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2023
آمریکا حدود 1.1 میلیون گلوله توقیف شده از ایران را به اوکراین فرستاد
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
کاخ کرملین با تاکید بر اینکه اارسال تسلیحات به اوکراین به موفقیت مذاکرات بین مسکو و کی یف کمکی نمی کند، خاطرنشان کرده است که این امر بر این مذاکرات اثر منفی نیز به جا خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала