سرباز بازنشسته امریکایی: تانک آبرامز مانند یک آمریکایی پشت میز غذاخوری است

© AP Photo / Khalid Mohammedتانک آبرامز
تانک آبرامز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
سرباز بازنشسته ارتش آمریکا می گوید که آبرامز یک تانک نسبتاً خاص است.
به گزارش اسپوتنیک، افسر و کهنه سرباز نیروهای مسلح ایالات متحده، استانیسلاو کراپیونیک در گفتگو با اسپوتنیک، "آسیب پذیرترین نقطه" تانک های آبرامز آمریکایی را که به اوکراین منتقل شده است، نام برد.
این سرباز بازنشسته نیروهای مسلح ایالات متحده می گوید که اوکراین امید زیادی به تانک های آبرامز آمریکایی داشت، اما در تحویل آنها با مشکلاتی مواجه شد.
او ادامه می دهد: ایالات متحده قرار بود 30 تانک آبرامز M1A1 را تامین کند، در حالی که 10 تانک وارد اوکراین شد. حتی اگر آبرامز یک تانک فوق العاده بود، 10 یا 20 واحد چیزی را در میدان جنگ تغییر نمی داد. به محض شروع بارش های شدید در اوکراین، این تانک ها دیگر در میدان تردد نخواهند کرد. آنها، مانند تمام تانک های غربی، ریل های نسبتاً باریکی دارند و به سادگی در گل و لای فرو می روند.
این کارشناس نظامی ادامه داد: اما مشکل اصلی تعمیر و نگهداری این تانک ها خواهد بود.
کراپیونیک می گوید: این یک دستگاه نسبتاً خاص است، دارای موتور توربین گازی است و در شرایط موقتی قابل تعمیر نیست. مکانیک هواپیمایی برای جدا کردن، تمیز کردن این موتور و بازگرداندن آن مورد نیاز است. این امر مستلزم یک کارگاه، ابزارهای خاص و متخصصانی است که روی کار بر روی چنین موتورهایی آموزش دیده اند. علاوه بر این، تانک سوخت مصرف می کند، من می گویم، مانند یک آمریکایی در یک بوفه غذاخوری است. این وسیله نقلیه دو هزار لیتر سوخت مصرف می کند یعنی سوخت هواپیمایی با کیفیت بالا. در طول عملیات جنگی، تانک دو تا سه بار نیاز به سوخت گیری دارد، یعنی روزانه از چهار تا شش هزار لیتر برای هر وسیله نقلیه مصرف می شود. همانطور که می گویند ، اگر با یک تانک آبرامز می جنگید ، اول از همه باید مخزنهای سوخت آن را بزنید و این آسیب پذیرترین نقطه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала