بایدن در خصوص ادامه کمک به اوکراین با متحدانش گفتگو کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2023
اشتراک
کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد ادامه کمک به اوکراین از طریق تلفن با همکاران خارجی خود گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این فراخوان پس از آن صورت گرفت که کنگره ایالات متحده بودجه 45 روزه را بدون احتساب بودجه برای حمایت از اوکراینی ها تصویب کرد.
در بیانیه ای که از طریق دفتر مطبوعاتی کاخ سفید منتشر شد، آمده است: "پرزیدنت بایدن امروز صبح با متحدان و شرکای خود تماس گرفت تا حمایت مستمر ما از اوکراین را هماهنگ کند".
در این گفتگو جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و چارلز میشل رئیس شورای اروپا، اولاف شولز صدراعظم آلمان، جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، آندری دودا رئیس جمهور لهستان، کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی، ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه حضور داشتند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала