توضیحات وزارت خارجه آمریکا درباره توقف پروژه های بلند مدت با اوکراین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده پروژه های قرارداد بلندمدت با اوکراین را به دلیل عدم وجود توافق کنگره برای کمک به کی یف متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، "مت میلر" روز دوشنبه در یک نشست توجیهی گفت: "در حالی که ما بودجه‌ای برای کمک‌های دفاعی کوتاه‌مدت داریم، منابع مالی تحت ابتکار کمک به اوکراین و تأمین مالی نظامی بین‌المللی مسدود شده‌اند".
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که از بودجه باقی مانده، ایالات متحده در آینده نزدیک بسته کمکی دیگری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما مشخص نکرد که شامل چه مواردی می شود.
میلر توضیح داد که در غیاب بودجه بلندمدت از سوی دولت ایالات متحده، این کشور توانایی اجرای برنامه های قراردادی را ندارد که به آن اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت برای ارائه کمک به اوکراین منعقد کند. تامین مالی متوقف شد.
در این رابطه، میلر گفت که دولت آمریکا "نمی تواند بدون اقدام بیشتر کنگره به حمایت از کی یف ادامه دهد. وی افزود: "بنابراین ما از کنگره می‌خواهیم که درخواست ما برای حمایت از کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین را به طور کامل تأمین کند و به پنتاگون اجازه دهد تا ذخایر خالی شده سلاح‌ها را دوباره پر کند".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در آخر هفته، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. این یا موارد مشابه در سند تصویب شده توسط کنگره که شامگاه شنبه به امضای بایدن رسید و به قانون تبدیل شد، گنجانده نشد. رئیس جمهور ایالات متحده روز یکشنبه تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала