تصویب بودجه نمایشی برای مردم آمریکا

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه نسبت به تصویب بودجه آمریکا بدون کمک به اوکراین واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مورد تصویب یک بودجه موقت در ایالات متحده آمریکا، بدون احتساب بودجه برای اوکراین اظهار داشت: ما اهمیتی به این موضوع نمی دهیم، این چیزی را تغییر نخواهد داد، این یک "نمایش برای عموم" است.
ریابکوف در پاسخ به این سوال که مسکو تصویب بودجه موقت در ایالات متحده را که شامل این بودجه نمی شود، چگونه ارزیابی می کند، به خبرنگاران گفت: موضوع مهمی نیست. حتی با کمک به اوکراین، حتی بدون کمک به اوکراین، ایالات متحده به حمایت خود ادامه خواهد داد. بودجه برای حمایت از اوکراین پیدا خواهد شد.
نباید فکر شود که این چیزی را تغییر می دهد، این فقط یک نمایش برای مردم است. این لفاظی است. تمرکز اساسی واشنگتن بر حمایت از مشتریان در کی‌یف دچار تغییر نمی‌شود. دعواهای بین حزبی به جای خود، حمایت از اوکراین به جای خود".
گفتنی است، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قانون مصوبه کنگره را امضا کرد که امکان کارهای مالی دولت برای مدت 45 روز، تا 17 نوامبر را فراهم می‌کند.
در آمریکا در انتظار وقوع کودتا در اوکراین علیه زلنسکی  هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
در آمریکا در انتظار وقوع کودتا در اوکراین علیه زلنسکی هستند
در دولت ایالات متحده اطلاع داده شد: "روز شنبه، 30 سپتامبر به وقت محلی، رئیس جمهور قانون "HR 5860" را امضا کرد که اعتبارات لازم را تا 17 نوامبر 2023 به نهادهای فدرال واگذار می کند و تعدادی از اختیارات در حال انقضا را تمدید می کند."
در عین حال، قانون، تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین را پیش بینی نمی کند. بایدن قبلا گفته بود که واشنگتن "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند از حمایت از کی‌یف خودداری کند.
امضای این قانون خطر "ایست کاری" در ایالات متحده را از بین برد، که در غیر این صورت اول اکتبر رخ می داد. " ایست کاری"، یعنی تعلیق دولت فدرال، که اگر کنگره قبل از آن بودجه جدید را به توافق نمی‌رساند، می توانست از اول اکتبر آغاز شود.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره سوریه را در سازمان ملل وتو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون تامین تسلیحات غربی به اوکراین شد
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
در 24 فوریه، چین یک طرح 12 ماده ای برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین ارائه کرد. پیشنهادات اصلی پکن از سرگیری مذاکرات صلح و توقف درگیری ها بود. چین از طرفین خواست تا به حاکمیت همه کشورها با رعایت منشور سازمان ملل احترام بگذارند و ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارند.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала