روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون تامین تسلیحات غربی به اوکراین شد

© AP Photo / Seth Wenigروسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره سوریه را در سازمان ملل وتو کرد
روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره سوریه را در سازمان ملل وتو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
اشتراک
روسیه خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون تامین تسلیحات غربی به نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ 12 سپتامبر شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که مسکو درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون مشکل تامین تسلیحات غربی به کی یف را داده است.
وی گفت: ما درخواست کرده‌ایم جلسه‌ای در تاریخ 12 سپتامبر درباره عرضه سلاح‌های غربی به اوکراین و سایر عواملی که بر چشم‌انداز حل بحران در داخل و اطراف اوکراین تأثیر می‌گذارند، برگزار کنیم.
به گفته وی، روسیه تلاش خواهد کرد سخنران شایسته ای در این زمینه پیدا کند.
وی افزود: این واقعیت که کارشناسان/خبرنگاران غربی که مایل به صحبت در مورد این موضوع هستند ترجمه نمی شوند، مخالفان ما را عصبی می کند. دیروز آنها در جلسه ای در مورد روش های کاری شورای امنیت در مورد این موضوع دچار حمله عصبی شدند.
مسکو بارها هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی، برنامه های روسیه را تغییر نمی دهد و تنها درگیری را طولانی می کند.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین چطور از مهمات خوشه ای استفاده می کند؟
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و کشورهای ناتو در حال حاضر مستقیماً در درگیری شرکت کرده اند و نه تنها سلاح تهیه می کنند، بلکه پرسنل نیروهای مسلح اوکراین را در خاک خود آموزش می دهند.
اخیراً نیروهای مسلح اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی دیگر، مهمات خوشه ای از ایالات متحده دریافت کردند. آنها توسط یک کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور تصویب شده است ممنوع شده اند، اما ایالات متحده و اوکراین این کنوانسیون را امضا نکرده اند. هنگام انفجار، بمب های خوشه ای مهمات کوچک تری را به بیرون پرتاب می کنند که برخی از آنها به دلایل فنی کار نمی کنند. این غیرنظامیان را تهدید می کند: مهمات منفجر نشده تبدیل به مین هایی می شوند که می توانند افراد را تا مدت ها پس از پایان خصومت ها بکشند یا معلول کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала