بایدن قول داد که حمایت از اوکراین متوقف نخواهد شد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، در پس زمینه تصویب بودجه موقت که شامل پول برای اوکراین نمی شود، به متحدان ایالات متحده و کی یف قول داد که حمایت واشنگتن متوقف نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن روز یکشنبه در جریان سخنرانی در کاخ سفید گفت: "می‌خواهم به متحدان آمریکا، مردم آمریکا و مردم اوکراین اطمینان دهم که می‌توانند به حمایت ما تکیه کنند، ما کنار نمی‌رویم".
بایدن تاکید کرد که اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا همچنان از تخصیص کمک به اوکراین حمایت می کنند.
وی ادامه با بیان آنکه از کنگره انتظار دارد لایحه جداگانه ای برای کمک به اوکراین تصویب کنند گفت:" آنها گفتند که با رای جداگانه ای از اوکراین حمایت خواهند کرد. ما تحت هیچ شرایطی نمی توانیم کمک های آمریکا به اوکراین را قطع کنیم. من انتظار دارم رئیس مجلس به تعهد خود برای اطمینان از تصویب چنین لایحه ای عمل کند".
بایدن تاکید کرد که ایالات متحده "زمان کمی" برای کنگره جهت تصویب لایحه جدید در مورد اوکراین که در آن "احساس فوریت شدید" وجود دارد، باقی مانده است.
روز یکشنبه مشخص شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانون مصوب کنگره مبنی ادامه بودجه دولت به مدت 45 روز را به امضا رسانده است.
در عین حال، این قانون، تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین را پیش بینی نمی کند. خود بایدن قبلا گفته بود که واشنگتن "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند از حمایت از کی یف دست بردارد.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала