یادآوری حقایق جنایت بابی یار به وزیر خارجه آمریکا

© AP PhotoНемецкие войска в Праге во время немецкого вторжения в Чехословакию
Немецкие войска в Праге во время немецкого вторжения в Чехословакию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2023
اشتراک
معاون نماینده دائم روسیه: ملی گرایان اوکراینی گلوله باران دسته جمعی در بابی یار را انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پالیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحده به آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا یادآوری کرد که ملی گرایان اوکراینی مقصران اصلی تیراندازی دسته جمعی در بابی یار بودند.
پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی X مطلبی را منتشر کرده بود که در آن به دلایل نامعلوم اعلام شده بود که دولت شوروی تاریخ مربوط به قتل هزاران یهودی در بابی یار را "دفن کرده است". این مقام آمریکایی همچنین مسکو را به این متهم کرد که به ادعای او از این سوژه برای "پوشش تخلفات" در اوکراین سوء استفاده می نماید.

پالیانسکی در واکنش به این ادعا اظهار کرد: "از قرار معلوم، تشویق کنندگان همدستان نازی ها تنها در کانادا حضور ندارند، بلکه در ایالات متحده آمریکا نیز هستند. من در اتحادیه جماهیر شوروی بزرگ شدم و ما همگی درباره بابی یار می دانستیم، در کشور من، بر خلاف کشور شما، هرگز جنایات نازی ها را "دفن نکردند". نوشتن چنین مطلب کفر آمیزی از مرز هرگونه تصور ابتدایی در مورد احترام، فرا تر می رود. بویژه با در نظر داشتن اینکه مقصران اصلی این خون ریزی، ملی گرایان اوکراینی بودند".

دیمیتری مدودوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2023
مدودف: عملیات ویژه نظامی روسیه تا نابودی کامل رژیم نازی در کی یف ادامه خواهد یافت
در سپتامبر سال 1941 نازی های آلمانی و همدستان آنها در بابیم یار حدود 34 هزار یهودی کی یف را گلوله باران کردند. بابی یار تبدیل به سمبل هلوکاست در شرق اروپا شد. این حادثه تقریبا یزرگترین گلوله باران یکجا در دوران جنگ جهانی دوم بود. نازی های آلمانی و همدستان آنها بین سالهای 1943-1941 در بابی یار بین 70 تا 100 هزار را کشتند و با این کار عملا تمامی جمعیت یهودی کی یف را نابود کردند. همچنین در این محل کولی ها، اوکراینی ها، اسرای نظامی روسی و بیماران بیمارستان روانی نیز به قتل رسیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала