حذف منابع برای اوکراین در لایحه بودجه موقت مجلس نمایندگان آمریکا

© Fotolia / Gelangelanکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2023
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دولت را بدون اختصاص کمک به اوکراین، پیشنهاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تام کول عضو کنگره آمریکا از ایالت اوکلاهاما اعلام کرد که مجلس نمایندگان ایالات متحده که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان می باشد، لایحه ای را برای بودجه موقت 45 روزه دولت پیشنهاد کرده است که در آن بودجه ای برای کمک به اوکراین اختصاص نیافته است.
به گفته وی، این ابتکار در بین هزینه های در نظر گرفته خود، منابعی را برای رفع بلایای طبیعی در داخل کشور تعیین کرده است. با این وجود در این سند صحبتی در خصوص کمک به اوکراین نشده است. وی افزود که رای گیری در خصوص این لایحه ممکن است به زودی انجام شود.
شایان ذکر است که هیچ یک از مجالس کنگره آمریکا به لایحه پیشنهادی دولت برای تامین مالی اوکراین روی خوش نشان نداده است و به همین دلیل دولت آمریکا در نتیجه عدم تصویب بودجه برای سال مالی جدید در آستانه تعطیلی قرار دارد.
کاخ کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2023
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با تصویب قانون جداگانه کمک نظامی به اوکراین را تأئید کرد
تعطیلی یا توقف فعالیت های دولت فدرال آمریکا در صورتی که تا تاریخ 1 اکتبر کنگره بودجه را تصویب ننماید، کلید خواهد خورد. هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گزینه های بودجه کوتاه مدت 45 روزه را برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد کرده اند. علاوه بر این، اعضای کنگره آمریکا تلاش می کنند تا با این مدت زمان بیشتری را برای ادامه مذاکرات در خصوص بودجه سراسری سال مالی 2024 بخرند.
با وجود این تلاش ها چشم انداز توافق در خصوص هر یک از گزینه های کوتاه مدت یا جامع کم می باشد و دلیل این امر نیز اختلاف نظر با دولت در خصوص حجم و بندهای تامین مالی در این سند ها می باشد. کاخ سفید جمهوری خواهان را متهم می کند که از همکاری خودداری می کنند و اعضای حزب جمهوری خواه در نهاد قانون گذاری آمریکا نیز به نوبه خود با اقدامات دولت و از جمله در حوزه بحران مرزی موافق نیستند.
از دیگر سد های موجود در مسیر توافق بین دولت و کنگره، ورود منابع برای ارائه کمک به اوکراین می باشد. چند عضو کنگره آمریکا اعلام کرده اند که به هر سندی که در آن تامین مالی اوکراین وجود داشته باشد، رای منفی خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала