فرانسه به جای کمک، با کی یف قرارداد نظامی امضا می کند

© AP Photo / Eric Feferberg تلاش فرد ناشناسی برای رخنه به کاخ ریاست جمهوری فرانسه با کوکتل مولوتف
تلاش فرد ناشناسی برای  رخنه به کاخ ریاست جمهوری فرانسه با کوکتل مولوتف  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
وزیر دفاع فرانسه: پاریس انعقاد قراردادهای نظامی را جایگزین ارسال تسلیحات به اوکراین خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سباستین لکرنیو وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه در بدو ورود به کی یف، که در اظهاراتی که آژانس خبری فرانس پرس آن را نقل قول کرد، تاکید کرد که فرانسه قصد دارد به جای ارسال تسلیحات به کی یف، به سمت امضای قراردادهای نظامی حرکت کند.

لکرانیو در جریان سفر خود به پایتخت اوکراین با اطمینان دادن به طرف اوکراینی در مورد "ارسال ماهانه مهمات به این کشور تا پایان سال 2024"، اعلام کرد: "خورده خورده ما به سمت آن منطقی حرکت می کنیم که در آن ارسال تسلیحات تبدیل به یک استثنا می شود و نه یک اصل".

لکرانیو تصریح کرد که فرانسه از ارائه کمک های تسلیحاتی به سوی انعقاد قرارداد برای صادرات "با یارانه های احتمالی" از طرف پاریس حرکت خواهد کرد. به گفته این خبرگزاری، تجریه ارسال دائمی تسلیحات فرانسوی به اوکراین در سایه محدودیت های موجود برای دخایر تسلیحاتی خود دولت فرانسه و حتی علیرغم توسعه روند های تولیدی که امانوئل مکرون رئیس جمهور انتظار آنها را دارد، قابلیت دوام در بلند مدت را ندارد. لکرانیو افزوده است که فرانسه امکانات برای تولید مشترک برخی تسلیحات در خاک اوکراین را بررسی می کند.
پیشتر روز پنجشنبه وزیر دفاع فرانسه در قالب سفری و با همراهی مسئولین حدود بیست شرکت تسلیحاتی فرانسوی رسمی وارد کی یف شده بود. در این شرکت ها، Nexter که تولید کننده هویتزرهای Caesar ارسالی به اوکراین می باشد، شرکت Delair که 150 پهپاد جاسوسی را به کی یف ارسال کرده و گروه Arquus که روی ایجاد کارخانجات نکهداری از ماشین های زرهی ارسال شده به اوکراین حساب باز کرده، دیده می شوند. همچنین نمایندگان شرکت تخصصی مین روبی CEFA نیز به امید امضای قراردادهایی برای ارسال روبات های مین روب و نیز شرکت Vistory که ساخت چاپخانه های 3D برای تولید قطعات تجهیزات نظامی را پیشنهاد می کند، در قالب این هیات حضور دارند.
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
فرانسه خواستار گسترش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از رشد نفوذ روسیه شد
وزارت دفاع فرانسه اندکی پیش اعلام کرده بود که پاریس قصد دارد "پارادایم کمک به اوکراین را با در نظر گرفتن اینکه این درگیری ممکن است به درازا بکشد، تغییر دهد". در اواخ سال گذشته میلادی فرانسه صندوقی را با بودجه 200 میلیون یورویی برای ایجاد امکان سفارش مستقیم تسلیحات فرانسوی به کی یف، ایجاد کرده بود.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو درباره کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کیف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش تبدیل خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نیز گفت که ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала