بعید است کهنه‌سرباز اس اس در کانادا محاکمه شود

© AFP 2023 / Lars Hagbergکانادا
کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
سفیر روسیه در کانادا معتقد است که اتاوا موضوع استرداد سرباز اس اس برای محاکمه را تا زمان مرگش به تعویق خواهد انداخت.
به گزارش اسپوتنیک، اولگ استپانوف سفیر روسیه در اتاوا اظهار داشت که روسیه دچار هیچ توهمی در مورد چشم انداز استرداد احتمالی یاروسلاو هونکا، سرباز اس اس اوکراینی ندارد و معتقد است که کانادا روند بوروکراتیک را تا زمان مرگ این نازی طول خواهد داد.
وی افزود: "من مطمئن هستم، متأسفانه، کاملا مطمئن هستم که مقامات کانادایی آنقدر فرآیند بوروکراتیک طولانی را آغاز خواهند کرد که این کهنه سرباز 98 ساله اس اس به سادگی براحتی به آن دنیا خواهد رفت و از اعتراف به جنایات خود به دور خواهد ماند. این متاسفانه واقعیت کشور امروزی کاناداست".
یاروسلاو هونکا 98 ساله در 22 سپتامبر به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی که او را "یک سرباز اوکراینی-کانادایی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین در برابر روس ها جنگید" معرفی کرد، به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد. در واقع، مشخص شد که او عضو سابق در بخش داوطلبانه 'گالیسیا' نیروهای اس اس است که توسط ملی گرایان اوکراینی تشکیل شده بود و نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها واسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت. آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از ملی‌گرای اوکراینی را به پارلمان برعهده گرفت و گفت که "اطلاعات اضافی که او را از این تصمیم پشیمان می‌کرد" "بعداً به او اطلاع داده شد".
گروه رسانه ایروسیه امروز پس از تجلیل از کهنه سرباز نازی ها در پارلمان کانادا هشتگ راه اندازی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
گروه رسانه ای"روسیه امروز" پس از تجلیل از کهنه سرباز نازی ها در پارلمان کانادا هشتگ راه اندازی کرد
وی روز سه شنبه اعلام کرد که استعفا می دهد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که برای کانادا بسیار مهم است که پس از شرمساری از تجلیل عضو سابق اس‌اس، سالخورده اوکراینی در پارلمان درس عبرت بگیرد و از طرح های ضد فاشیستی حمایت کند. وی افزود: این بسیار مهم است که کشوری مانند کانادا پس از شرمساری که برایش اتفاق افتاده، درس بگیرد و با شنیدن چنین ابتکاراتی از سوی فدراسیون روسیه، موضع خود را نشان دهد و کانادا با این ابتکارات همبستگی کند. من فکر می کنم نکته اصلی این است که در آینده به غیر قابل قبول بودن این موضوع پی ببریم و در کشوری مانند کانادا به عدم آگاهی از پدیده وحشتناکی مانند نازیسم و ​​فاشیسم پی ببریم، این دانش نیاز به القای دارد و باید به عنوان واکسیناسیونی در برابر تکرار نشدن نازیسم و ​​آنچه تکرار می شود انجام شود تا ریشه کن شود.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما اظهاراتی را از لهستان شنیده‌ایم مبنی بر اینکه آنها نیز قرار است موضوع پیگرد قانونی این نازی را آغاز کنند؛ چنین جنایاتی مشمول مرور زمان نیستند ، این بدیهی است. بنابراین، البته ما معتقدیم که مقامات کانادایی موظف هستند که او را به دست عدالت بسپارند و کسانی را که قصد دارند این جنایتکار را به دست عدالت سپرده و به کسانی تحویل دهند که می خواهند او را به دست عدالت بسپارند. او اضافه کرد که بعید است در این شرایط حتی لازم باشد دلیلی برای محاکمه وجود داشته باشد، زیرا "ما قطعاً در مورد یک نازی صحبت می کنیم." به گفته وی، رئیس پارلمان کانادا پس از استعفا، مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده گرفت، اما مشخص نیست با دیگرانی که در این مراسم نازی را تشویق کردند، چه باید کرد. پسکوف گفت: "البته اینجا عقل حکم می کند که باید نوعی نکوهش نازیسم صورت بگیرد. پارلمان باید این کار را بکند وگرنه پارلمانی است که به این کف زدن ها آلوده شده است. من حتی در مورد واکنش بین المللی صحبت نمی کنم که البته ... ما ترجیح می دهیم بشنویم و ناظر سکوت این مورد نباشیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала