اعلام آمادگی ترکیه برای آغاز مذاکرات با روسیه، ایران و سوریه

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на мечеть Сулеймание в Стамбуле
Вид на мечеть Сулеймание в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2023
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آماده از سرگیری مذاکرات با روسیه، ایران و سوریه می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، یاشار گولر وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که آنکارا آماده از سرگیری مذاکرات وزرای دفاع ترکیه، روسیه، ایران و سوریه می باشد.

روزنامه Star به نقل از وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مکانیزم مذاکرات وزیران دفاع چهار کشور مسدود شده اند یا خیر، آورده است: "ما همیشه برای گفتگو، برای اینکه بشینیم و در بحث کنیم، آماده ایم... درخواست های طرف سوری- این چیزی نیست که بتوان بلافاصله پذیرفت. آنها می خواهند که "ترکیه برود"، اما ترکیه برای چه باید خارج شود؟ دوبار این طرف سوری است که نمی تواند زمانی را پیدا کند تا تکلیف برخی مناطق را روشن کند، جایی که ما در آن صلح و امنیت برقرار کرده ایم و با آنهایی که نفت ملتش را استخراج می کنند و می فروشند".

سوریه و ترکیه در خصوص نظریه عادی سازی روابط خود توافق کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
سوریه و ترکیه در خصوص نظریه عادی سازی روابط خود توافق کردند
در ماه دسامبر سال گذشته اولین مذاکرات وزیران دفاع سوریه و ترکیه در 11 سال اخیر در روسیه برگزار شد.در سال 2011 جنگ داخلی در سوریه آغاز شد. ترکیه که تا قبل از این درگیری روابط نزدیکی را با دولت مرکزی در دمشق داشت، از مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت کرد. از آن طمان به بعد روابط سوریه و ترکیه روابط بسیار پیچیده ای شدند. با این حال در مدت اخیر هر دو طرف و همچنین رسانه ها از امکان عادی سازی تدریجی روابط دو کشور سخن به میان می آورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала