سوریه و ترکیه در خصوص نظریه عادی سازی روابط خود توافق کردند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه و ترکیه در خصوص نظریه عادی سازی روابط خود توافق کردند
سوریه و ترکیه در خصوص نظریه عادی سازی روابط خود توافق کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
اشتراک
الکساندر لاورنتیف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه اعلام کرد سوریه، ترکیه و ایران با نظریه "نقشه راه" ارائه شده توسط روسیه برای عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق موافقت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: همه طرف ها به طور کلی با نظریه نقشه راه برای پیشبرد روند عادی سازی روابط موافق بودند و نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و اکنون به سیستماتیک کردن و هماهنگی این نظرات و پیشنهادات نیاز دارند.
به گفته وی، این روند مدتی طول خواهد کشید.
لاورنتیف افزود: "مهمترین چیز این است که این روند به جلو حرکت می کند و یک روند بالنده است. نمی توان آن را خیلی به تأخیر انداخت و همه با این موافق بودند."
نشست کارشناسی روسیه، ترکیه ، ایران و سازمان ملل در آستانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2023
ابراز امیدواری ایران به روند پیشرفت عادی سازی روابط سوریه و ترکیه
وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران پس از نشست 10 ماه مه در مسکو دستور کار بر روی پیش نویس نقشه راه را صادر کردند و در 20 ژوئن در آستانه نشست معاونان وزرای خارجه روسیه، ترکیه، سوریه و ایران برگزار شد که در آن به این موضوع رسیدگی شد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیش از این موضوعات اولویت دار نقشه راه از جمله حل مشکل بازگرداندن کنترل دولت سوریه بر سراسر این کشور، تضمین امنیت مرزهای سوریه و ترکیه و از بین بردن احتمال حملات فرامرزی و نفوذ تروریست ها را نام برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала