هرش: آمریکا آثار دخالت در خرابکاری نورد استریم را از بین برده است

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر می گوید، آمریکایی‌های دخیل در بمباران خطوط لوله گاز نورد استریم هیچ ردی از خود برجای نگذاشتند و هیچ اطلاعات مهمی در مورد مأموریت در ایالات متحده وارد رایانه نشد.
به گزارش اسپوتنیک، "سیمور هرش" در پلتفرم Substack گفت:" دولت رئیس جمهور آمریکا جو بایدن نورد استریم را برای بحث و گفتگو مطرح کرد زیرا این تنها خط لوله ای بود که ما آمریکایی ها می توانستیم به آن دسترسی داشته باشیم و موضوع خرابکاری می توانست رد شود".
وی اضافه کرد:" رهبری تیم تخریب سیا دستورات نامشخص بایدن برای تخریب خطوط لوله گاز را "گامی استراتژیک به سوی جنگ جهانی سوم" می دانست".
این روزنامه نگار همچنین با اشاره به زمان بر بودن چندین ماهه آماده سازی برای انفجار خطوط لوله گفت:" دو غواص با تجربه نیروی دریایی ایالات متحده که برای این مأموریت استخدام شده بودند، نیازمند ماهها تحقیق و تمرین در آبهای متلاطم دریای بالتیک بودند".
هرش در ادامه تاکید کرد:" مردان و زنان آمریکایی که ماه ها مخفیانه به نروژ تردد می کردند، هیچ ردی از خود باقی نگذاشتند".
هرش خاطرنشان کرد که اطلاعات مهم در مورد این عملیات در رایانه وارد نشده است، بلکه روی یک ماشین تحریر رویال یا اسمیت کرونا تایپ شده است.
این روزنامه نگار افزود: "پس از تکمیل عملیات، اوراق و نسخه های چاپ شده از بین رفتند، بنابراین هیچ اثر فیزیکی باقی نگذاشتند. هیچ مدرکی که بعداً توسط دادستان ویژه یا مورخ ریاست جمهوری کشف شود. شما می توانید آن را جنایت کامل بنامید."
هرش همچنین خاطرنشان کرد: "گزارش‌ها و اخبار مختلف از این حوزه مستقیماً به ویلیام برنز، رئیس سیا، که تنها رابط بین برنامه‌ریزان بمب‌گذاری و رئیس‌جمهور بایدن بود، رسید".
وی همچنین گفت:" همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پرزیدنت بایدن از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده خواسته باشد تا تحقیقات گسترده ای در مورد انفجار خط لوله انجام دهد، وجود ندارد".
وی در خصوص واکنش دیگر کشورهای منطقه به این عملیات نوشت:" مقامات ارشد سوئد و دانمارک، که هنوز هم معتقدند که نمی‌دانند در آب‌های سرزمینی مشترکشان چه می‌گذرد، چشم‌هایشان را بر فعالیت‌های آمریکایی و نروژی بستند". هرش ادامه داد:" همچنین برخی از مقامات سیا معتقد بودند که رهبر آلمان در آن زمان و اکنون از برنامه ریزی مخفیانه برای تخریب خطوط لوله کاملاً آگاه بوده است".
او خاطرنشان می کند که پنهان کردن تیم غواصی آمریکایی و پرسنل پشتیبانی در کشتی ماموریت مین روب نروژی، در حالی که غواصان کار خود را انجام می دهند، دشوار می بود.
این انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
نماینده روسیه: اظهارات غرب می تواند "موضوع تحقیق" درباره نورداستریم باشد
هرش تحقیقات خود را در 8 فوریه منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع اظهار داشت که در ژوئن 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش رزمایش بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شد. به گفته هرش، تصمیم در مورد این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با بمباران خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
به موازات این، رسانه های آلمانی به طور دوره ای از ردپای اوکراینی در مورد انفجار در خطوط لوله گاز گزارش می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала