پاسخ کرملین به حمله لفظی شدید هیلاری کلینتون به پوتین

© AFP 2023 / Gregg Newtonهیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در تلاش برای جعل واقعیات است و می ارزد امواج متعدد گسترش ناتو و امتناع قاطع غرب از گفتگو با روسیه را به یاد آوریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، پسکوف گفت: "خانم کلینتون در میان ما به دلیل تلاش‌هایش برای وارونه نشان دادن همه چیزها و جعل مفاهیم شناخته شده است. او به کلینتون و کسانی که با او موافق هستند پیشنهاد کرد که وقتی را به یاد آوردند که سیاستمدار آمریکایی به سرگئی لاوروف به وزیر امور خارجه روسیه دکمه ای داد که روی آن به جای واژه "تنظیم مجدد"، واژه "اضافه بار " نوشته شده بود".
پسکوف افزود:" واضح است که احتمالاً این یک اشتباه عمدی نبوده است، اگرچه به خودی خود کاملاً گویا است. در مورد توالی اقدامات رئیس جمهور پوتین، احتمالاً لازم است که امواج متعدد گسترش ناتو و نزدیک شدن زیرساخت های نظامی ناتو تا مرز های ما و سپس پیشنهادهای پیگیر پوتین به کشورهای غربی برای بحث در مورد این وضعیت و امضای سند مشخصی که اتفاقاً پیش نویس آن توسط طرف روسی تهیه شده بود و امتناع قاطع کشورهای غربی از گفتگو را به خانم کلینتون یادآوری کنیم. در اینجا کاملاً مشخص می‌شود که دلیل عملیات ویژه نظامی که اکمون نیز ادامه دارد، چه بوده است."
شایان ذکر است که خانم هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان سخنرانی خود در وزارت خارجه ایالات متحده، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را با نام خطاب کرد و گفت که گسترش ناتو نتیجه سیاست روسیه است.او گفت: "بسیار تاسف آور است، ولادیمیر. تو خودت در این راه قدم برداشتی."
 دیدار پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
در آمریکا از اشتباه بایدن در درک انگیزه های واقعی پوتین سخن گفتند
او همچنین اظهار داشت که مردم خودشان راه پیوستن به ناتو را انتخاب می کنند.
پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرده بود به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توهین کند و او را "دیکتاتور" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала