در آمریکا از اشتباه بایدن در درک انگیزه های واقعی پوتین سخن گفتند

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار پوتین و بایدن
 دیدار پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا این اشتباه را مرتکب شد که به غلط معتقد بود روسیه به دلیل بلندپروازی و نه به دلیل منافع حیاتی، عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Responsible Statecraft، چنین نظری را جورج بیبی، تحلیلگر ارشد سابق سازمان سیا در امور روسیه بیان کرده است
این کارشناس توضیح داد، دولت بایدن با اعمال تحریم‌ها امیدوار بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را وادار کند که اعتراف کند که ادامه عملیات در اوکراین بیش از منافع احتمالی آن هزینه دارد. با این حال، به گفته این تحلیلگر، بایدن اهداف واقعی مسکو را که با تحریم ها قابل بازنگری نبود، درک نکرده است.
بیبی گفت: "امید بایدن بر این باور اشتباه استوار بود که پوتین این حمله را بلندپروازی می‌داند و نه کاری برای محافظت از روسیه در برابر محاصره ناتو."
به گفته وی، محدودیت های اقتصادی به ندرت کشورها را مجبور می کند که بدون توجه به ضرر و زیان، از دفاع از منافع حیاتی خود امتناع کنند.
تاکر کارلسون،  مجری سابق شبکه تلویزیونی آمریکایی فاکس نیوز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2023
دلیل "نفرت آمریکا از روسیه" از زبان مجری مشهور آمریکایی
بیبی اضافه کرد که تحریم‌های آمریکا تنها می‌تواند برای واشنگتن به عنوان اهرمی در مذاکرات مفید باشد، اما حتی در اینجا نیز دولت بایدن خود را از چنین فرصتی محروم کرد و به روسیه اطلاع داد که حتی اگر درگیری متوقف شود، بعید است محدودیت‌ها برداشته شوند.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. تعداد محدودیت ها به ده ها هزار می رسد، اگرچه در ایالات متحده و اروپا مشخص شده است که تأثیر منفی آنچنان قابل توجه نبوده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرده که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و هدف اصلی آن بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است. با این وجود، به گفته وی ، روسیه با آرامش این فشار مداوم را پشت سر می گذارد و آغاز کنندگان تحریم ها در واقع خود شان را مجازات می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала