گمانه زنی رسانه های آمریکا در خصوص کاهش تحریم های روسیه در صورت انتخاب مجدد ترامپ

© AP Photo / Julia NikhinsonБывший президент Дональд Трамп и его жена Мелания Трамп после похорон Иваны Трамп в Нью-Йорке
Бывший президент Дональд Трамп и его жена Мелания Трамп после похорон Иваны Трамп в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
رسانه: ترامپ ممکن است که تحریم ها علیه روسیه را در صورت انتخاب مجدد کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جانن گانش تحلیلگر روزنامه Financial Times در مقاله ای نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در صورت انتخاب مجدد به این سمت در سال 2024 می تواند تحریم های علیه روسیه را کاهش دهد و ارسال تسلیحات به اوکراین را کند نماید.

این تحلیلگر مدعی شده: "ایالات متحده آمریکا با ترامپ گستردگی تحریم ها علیه روسیه را کاهش خواهد داد یا کنترل اجرای آنها را تضعیف خواهد کرد. این کشور همچنین ارسال تسلیحات به اوکراین را کند خواهد کرد. توضیح این امر اینگونه می باشد که منافع ایالات متحده می بایست در وهله اول در نظر گرفته شود".

در این مقاله علاوه بر این گفته شده است که ترامپ "تهدید های پیشین خود" در رابطه با مشارکت آمریکا در توافقنامه های بین المللی را "تشدید خواهد کرد" و این امر می تواند شامل توافقات با ناتو و نیز کره جنوبی و ژاپن گردد. علاوه بر این، به عقیده این تحلیلگر ترامپ بار دیگر سازمان تجارت جهانی را نشانه خواهد گرفت.
گانش تاکید می کند که ترامپ احتمالا به مهار چین علاقه ای نداشته باشد، اگر از جانب پکن در روابط اقتصادی احساس احترام کند. در عین حال موضع ترامپ در مورد تایوان که به گفته رئیس جمهور ساق آمریکا به "غصب" تجارت از آمریکا به دلیل دستاوردهای بالا در حوره تولید محصولات نیمه هادی متهم شده بود، همچنان نامعلوم باقی می ماند.
پرچم روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
رسانه: اوکراین باید با ایده کاپیتولاسیون در دوران بایدن یا ترامپ کنار بیاید
غرب فشار تحریم ها بر روسیه را بر سر اوکراین افزایش داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2024 برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق، مایک پنس معاون وی، رون دوسانتیس فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی تاجر آمریکایی، نیکی هیلی نماینده دائم سابق آمریکا در سازمان ملل، تیم اسکات سناتور ایالت کارولینای جنوبی، کریس کریستی فرماندار سابق ایالت نیوجرسی و بسیاری مقامات دیگر در حا رقابت برای کسب حمایت رای دهندگان حزب جمهوری خواه و تبدیل شدن به کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست جمهوری می باشند. همچنین جو بایدن رئیس جمهور کنونی ایالات متحده نیز قصد خود برای شرکت در انتخابات و فعالیت در این پست برای 4 سال دیگر را رسما تایید کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала