موضع گیری روسیه در خصوص استعفای رئیس مجلس عوام کانادا

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России
Российские флаги, установленные в Москве ко Дню государственного флага России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: رئیس مجلس عوام کانادا کسی شد که بار گناهان مربوط به رسوایی تقدیر از کهنه سرباز نازی بر دوش او گذاشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که آنتونی روتا رئیس مجلس عوام کانادا را مقصر حضور کهنه سرباز نازی در مجلس این کشور کردند تا جاستین ترودو نخست وزیر را از زیر حملات خارج نمایند.
روتا روز سه شنبه اعلام کرده بود که به دلیل پاسداشت این کهنه سرباز کهنسال اوکراینی در پارلمان، از سمت خود استعفا می دهد.

زاخارووا نوشت: "از روتا "بز طلیعه" (کسی که بار تمامی گناهان بر دوش او گذاشته می شود) ساختند تا ترودو و رفقایش را که در بین آنها، خاطرنشان می کنم، پیروان خائنین همدست با ارتش شورشی اوکراین(گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه)، را از زیر حملات خارج نمایند. هیچکس بابت شعار نازی مسلک "زنده باد اوکراین" که با آن از زلنسکی استقبال شد، عذرخواهی نکرد".

به گفته وی، "چنین آینده ننگینی در انتظار تمامی کسانی است که در تمامی دنیا از "برادران جنگلی"، "گالیچینا"، تظاهرات با مشعل، باندرایی ها و سایر زباله های نازی، حمایت می کنند".
جمعه گذشته روتا از یاروسلاو هونکا 98 ساله که از آن بعنوان "کهنه سرباز کانادایی – اوکراینی که برای استقلال اوکراین با روسها جنگیده است"، به جلسه پارلمان که به افتخار حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و همسرش برگزار شده بود، دعوت کرد. وی در این جلسه در خصوص هونکا اظهار کرد: "وی قهرمان اوکراینی است، قهرمان کانادایی است، و ما از وی بابت خدماتش تشکر می کنیم. ممنونیم".
از سرگیری فروش تسلیحات کانادایی به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
حمایت آمریکا از پشیمانی کانادا در تقدیر از کهنه سرباز نازی
تمامی حضار در حضور نخست وزیر کانادا، رئیس جمهور اوکراین و همسرش چند بار این فرد کهنسال را که به پا خواسته بود را مورد تشویق قرار دادند. جنجال اما زمانی جرقه خورد که مشخص شد که هونکا در قالب لشکر 14 داوطلبان گرنادیر اس اس "گالیسیا" با روسها جنگیده بود که نه تنها بر علیه ارتش کانادا مبارزه کرده بود، بلکه به واسطه اقدامات وحشیانه در مبارزه با یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها معروف بود.
روتا اعلام کرد که وی شخصا از هانکا برای حضور در پارلمان دعوت کرده است. به گفته وی، بعدا از "اطلاعات تکمیلی" در خصوص این هانکا مطلع شده است. وی ضمن عذرخواهی تاکید کرده بود که هیچکس دیگری نمی دانسته که قرار است از چه کسی تقدیر شود.
پیر پوالیور رهبر اپوزسیون کانادا اما از جاستین ترودو خواسته بود تا وی نیز بابت این رسوایی عذرخواهی نمایند. به گفته وی این سرویس تشریفات نخست وزیر بوده که مسئولیت دعوت از میهمانان را بر عهده داشته است. وی تاکید کرد "ترودو می بایست شخصا عذرخواهی کند و این گناه را به گردن دیگران نیاندازد، همانطوری که وی معمولا این کار را می کند".
اندکی بعد اما نخست وزیر کانادا دقیقا همان کاری را صورت داد که رهبر اپوزسیون آنرا عادت ترودو نامیده بود: وی این جرم را بر عهده نگرفت و از عذرخواهی خودداری کرد و از ابراز تاسف روتا استقبال نمود. ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اما با گذشت چهار روز از این رسوایی هنوز هیچ اظهار نظری در این خصوص نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала