درخواست سوریه از سازمان ملل برای تحقیق در خصوص انفجار خطوط گازی "نورد استریم"

© Photo / KustbevakningenМесто утечки на газопроводе "Северный поток — 2"
Место утечки на газопроводе Северный поток — 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
معاون وزیر خارجه سوریه از سازمان ملل متحد خواست تا در خصوص عملیات تروریستی علیه خطوط لوله "نورد استریم" تحقیق کند.
به گزارش اسپوتنیک، باسم صباق معاون وزیر خارجه و نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد معتقد است که این سازمان می بایست تحقیقاتی مستقل را در خصوص عملیات تروریستی صورت گرفته علیه خطوط انتقال گاز "نورد استریم" و "نورد استریم 2" صورت دهد.

وی در پاسخ به سوال اسپوتنیک در خصوص اینکه آیا سازمان ملل می بایست تحقیقات مستقلی را در خصوص این خرابکاری انجام دهد یا خیر، تاکید کرد: "البته. این امر واضح است. این (تحقیق) باید صورت بگیرد. معمولا زمانی که یک کشور چنین درخواستی را مطرح می کند، سازمان ملل می بایست نسبت به آن عکس العمل نشان دهد".

این انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
هرش: آمریکا آثار دخالت در خرابکاری نورد استریم را از بین برده است
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، میز تحقیقات خود را درخصوصو این عملیات تروریستی و خرابکارانه در تاریخ 8 فوریه منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع اظهار کرد که در ژوئن 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش رزمایش بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شد. به گفته هرش، تصمیم در مورد این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با بمباران خطوط لوله گاز روسیه ندارد.
به موازات این، رسانه های آلمانی به طور دوره ای از ردپای اوکراینی در مورد انفجار در خطوط لوله گاز گزارش می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала