حمایت از برکناری رئیس مجلس کانادا بدلیل جنجال حول کهنه سرباز نازی

Ярослав Хунка
Ярослав Хунка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
اشتراک
رسانه: برخی وزرای کابینه کانادا از برکناری رئیس مجلس بدلیل حمایت از کهنه سرباز نازی حمایت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CBC کانادا به نقل از برخی منابع خود گزارش می دهد که برخی اعضای هیات دولت کانادا از حزب لیبرال که جاستین ترودو نخست وزیر رهبری آن را بر عهده دارد، از برکناری آنتونی روتا رئیس مجلس عوام به دلیل برگزاری مراسمی به افتخار کهنه سرباز نازی در پارلمان، حمایت کرده اند.

در این خبر آمده است: "برخی وزرای دولت حزب لیبرال اعلام می کنند که روزهای آنتونی روتا در سمت رئیس مجلس عوام به پایان رسیده است".

تاکید می شود که برخی اعضای دولت و پارلمان کانادا به شرط فاش نشدن نام خود خواهان برکناری رئیس مجلس شده و تاکید می کنند که نمی توانند در رای گیری احتمالی برای برکناری، از وی حمایت کنند.
روز سه شنبه ملانی ژولی وزیر خارجه کانادا علنا اعلام کرد که روتا می بایست بدلیل برگزاری مراسم تجلیل از یک کهنه سرباز نازی با ملیت اوکراینی تو سط وی در مجلس عوام، برکنار شود.
روتا در تاریخ 22 سپتامبر و به افتخار حضور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، از یاروسلاو هونکا که از آن بعنوان "یک کهنه سرباز 98 ساله کانادایی – اوکراینی جنگ جهانی دوم که برای استقلال اوکراین با روسها جنگیده است" دعوت بعمل آورده بود. رئیس مجلس عوام هونکا را قهرمان اوکراین و کانادا نامیده بود.
شباهت عجیب یک خواننده افغانی با نخست وزیر کانادا + ویدئو و عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2023
کارشناسان: انکار آگاهی ترودو از حضور کهنه سرباز نازی، توهین آمیز است
تمامی حضار چند بار در حضور جاستین ترودوف ولادیمیر زلنسکی و همسرش این فرد کهنسال را که به پا خواسته بود را مورد تشویق قرار دادند. جنجال اما زمانی جرقه خورد که مشخص شد که هونکا در قالب لشکر 14 داوطلبان گرنادیر اس اس "گالیسیا" با روسها جنگیده بود که نه تنها بر علیه ارتش کانادا مبارزه کرده بود، بلکه به واسطه اقدامات وحشیانه در مبارزه با یهودیان، لهستانی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها معروف بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала