رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بی طرف باشد

© Photo / IRNAمحمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
اشتراک
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست در رصد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، حرفه‌ای و دقیق عمل کند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد اسلامی در شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و گزارش دهم که قوی‌ترین و مستمرترین فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تأسیسات هسته‌ای ایران انجام می‌شود. بر این اساس انتظار داریم ادامه همکاری عمیق جمهوری اسلامی ایران با آژانس با بی توجهی نباشد. آژانس بین المللی انرژی اتمی باید اقدامات موثر و مشخصی را برای حفاظت از محرمانه بودن این اطلاعات انجام دهد.
اسلامی از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست تا "حرفه ای گرایی، بی طرفی و عینیت" نشان دهد و از "جزئیات غیرضروری" در گزارش های آژانس پرهیز کند.
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 17 سپتامبر گفت که ایران تصمیم خود را برای لغو اعتبار چندین بازرس که در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهند، به سازمان اطلاع داده است. او در آن زمان تعداد دقیق آنها را اعلام نکرد. گروسی خاطرنشان کرد که این اقدام توانایی آژانس را برای انجام بازرسی در کشور بسیار کاهش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала