نظامی سابق آمریکا: ناتو در حمله به مقر ناوگان دریای سیاه در کریمه کمک کرد

© Photo / Telegram/@razvozhaevГубернатор Севастополя Михаил Развожаев на месте пожара на южной площадке Севморзавода
Губернатор Севастополя Михаил Развожаев на месте пожара на южной площадке Севморзавода - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
افسر سابق اطلاعاتی آمریکا گفت: حمله نیروهای مسلح اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه در کریمه با کمک سیستم های نظارتی و هدایتی اتحاد آتلانتیک شمالی انجام شد.
به گزارش اسپوتنیک، "اسکات ریتر" در مصاحبه ای با جف نورمن اعلام کرد:" حمله به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه، بدون مشارکت انگلیس، آمریکا و ناتو امکان پذیر نبود".
به گفته وی، در جریان حمله موشکی به کریمه، هواپیمای بوئینگ P-8 پوسایدون آمریکایی به هوا بلند شد. او یادآور شد که این یک هواپیمای شناسایی بسیار پیچیده است که برای جمع آوری اطلاعات و جنگ الکترونیک طراحی شده است.
ریتر گفت: "من مطمئن هستم که این هواپیما به طور خاص برای هماهنگ کردن اقدامات این حمله پرواز کرد. این حمله اوکراین علیه روسیه نبود، این حمله ناتو علیه این کشور بود."
روز جمعه، کی یف به سواستوپل حمله موشکی کرد؛ سامانه‌های پدافند هوایی پنج موشک را سرنگون کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد که این حمله موشکی به ساختمان تاریخی مقر ناوگان دریای سیاه آسیب رساند و یک نظامی ناپدید شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала