- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ثبت تلفات 2400 نیروی اوکراینی درمناطق دونتسک ظرف یک هفته

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر تلفات نیروهای اوکراینی
تلفات نیروهای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: در یک هفته، نیروهای مسلح اوکراین حدود 2400 نفر را در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد: طی هفته گذشته، نیروهای اوکراینی حدود 2400 نفر را در مسیرهای دونتسک و دونتسک جنوبی از دست دادند و به دلیل تلفات سنگین، یگان‌های تیپ 38 تفنگداران دریایی و تیپ 110 دفاع سرزمینی نیروهای مسلح اوکراین برای بازگرداندن توانایی رزمی به مناطق پشتی عقب‌نشینی کردند.
در جبهه دونتسک،ظرف مدت یک هفته گذشتهبا اقدامات گروه رزمی "جنوب" 28 حمله توسط گروه های تهاجمی 53 و 110 مکانیزه، 79 تهاجمی هوایی و سوم تهاجمی اوکراین را در مناطق" کلیشیفکا"، "آودیفکا" و"مارییکا" جمهوری دونتسک دفع شد.
در این بیانیه آمئه است: طی هفته گذشته در این راستا، در نتیجه حملات هوایی، نیروهای موشکی و توپخانه ای، تلفات دشمن به بیش از 1455 نفر رسید، 16 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی نظامی، 25 خودرو، 15 قبضه توپخانه صحرایی و سه خودروی جنگی پرتاب چندگانه نیز منهدم شدند.
علاوه بر این، سه انبار مهمات و دو رده نظامی تیپ 37 تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین در ایستگاه های بارگیری منهدم شدند.
سامانه راکتی چندگانه گراد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2023
ارتش روسیه در یک هفته 12 حمله به اهداف نیروهای مسلح اوکراین انجام داد
در جهت جنوب دونتسک، واحدهای روسی با اقدامات هماهنگ، پنج حمله دشمن را در طول یک هفته دفع کردند و به شکست تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات اوکراینی ادامه دادند.
این وزارتخانه اعلام کرد: تلفات دشمن در این منطقه بالغ بر 950 تن از نظامیان اوکراینی بود وطی این عملیات ها 14 خودروی زرهی رزمی، 32 خودرو و 5 قبضه توپ صحرایی و دو انبار مهمات نیز منهدم شدند.
این وزارتخانه افزود :در نتیجه تلفات قابل توجه و سطح پایین وضعیت اخلاقی و روانی، رژیم کی‌یف واحدهای تیپ 38 تفنگداران دریایی و تیپ 110 دفاع سرزمینی نیروهای مسلح اوکراین را برای بازگرداندن اثربخشی رزمی، به مناطق عقبی می‌کشند.
وزارت دفاع روسیهدر آخر افزود : پدافند هوایی و سامانه جنگ الکترونیک 257 پهپاد اوکراینی را در یک هفته منهدم کردند و همچنین با کمک این سامانه های پدافندی 46 راکت هایمرز، 9 موشک سایه طوفان، 2 بمب هوایی ژدام و 3 موشک، رهگیری و منهدم شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала