توضیح وزارت خارجه روسیه در مورد گفتگوی لاوروف و گوترش در مورد توافق غلات

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر معاون وزیر خارجه روسیه
معاون وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
اشتراک
لاوروف و گوترش درباره نکات جدیدی در مورد توافق غلات صحبت نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، در نشستی که روز قبل برگزار شد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد جنبه های اساساً جدید توافق غلات صحبت نکردند.
وی به خبرنگاران در نیویورک گفت: "هیچ نکته اساسی وجود ندارد. نکته این است که تلاش ها در مورد اجرای یادداشت روسیه و سازمان ملل با نتایج قابل مشاهده برای اطمینان از دسترسی بدون مانع محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازار جهانی ادامه یابد."
ورشینین در واکنش به انتشار رسانه های غربی که نوشتند روسیه از خروج از این توافق منتفع شده است، گفت: برای من سخت است که بگویم این ارزیابی ها بر چه مبنایی است و زمانی که آن را اجرا کردیم، طبیعتا مجموعه استانبول را اجرا کردیم.
توافقاتی که همانطور که مشخص است شامل دو بخش است و ما در انجام آن بر لزوم امنیت غذایی تاکید کردیم که فکر می‌کنم تا حد زیادی محقق شد، اما عدم توازن‌های بزرگی هم وجود داشت که درباره آن صحبت کردیم."
معاون وزیر یادآور شد که "بخشی از غلات اوکراینی که صادر شد به جایی که در نظر گرفته شده بود نرفت؛ به کسانی که بیشترین نیاز را داشتند، نرسید، بلکه برعکس، به کشورهای دارای تغذیه خوب رفت."
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
دبیرکل سازمان ملل متعهد شد که تلاش های غذایی را متوقف نکند
ورشینین در پایان گفت: "قسمت دوم این توافقنامه ها هرگز در اصل اجرا نشد و ما نتایج مشخصی دریافت نکردیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала