سخنان رئیس جمهور ایران در مورد اینکه کدام اقدامات آمریکا راه را برای رسیدن به توافق باز خواهد کرد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک اظهار داشت انجام تعهدات ایالات متحده آمریکا می تواند راه را برای یک "توافقات خوب" بین ایران و واشنگتن باز کند.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره دستاوردهای پیش‌روی جمهوری اسلامی ایران با توجه به روند مثبت تحولات در این عرصه با بیان اینکه هرگونه سخنی باید با اقدام و عمل همراه باشد، گفت: عمل کردن آمریکا و اروپا به تعهدات خود در برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه از توقعات جمهوری اسلامی است و باید آمریکا و اروپا حسن‌نیت خود را در این زمینه نشان دهند.
Президент Ирана Эбрахим Раиси во время выступления на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
واکاوی سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد
رئیسی افزود: براساس گواه ناظران مانند آژانس بین المللی تنها جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و طرفین نقض پیمان کردند.
رئیس جمهور ایران تاکید کرد: ما هرگز میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم اما طرف‌های مقابل در محاسبه‌ای نادرست به ناآرامی‌ها و اغتشاشات دلبستند ولی ملت ایران محاسبات کشورهای غربی را بر هم زدند و جریان اغتشاش را ناکام گذاشتند.
وی تصریح کرد: در صورت پایبند بودن آمریکا به تعهدات به توافقاتی خوبی خواهیم رسید و راه می‌تواند با اجرای تعهدات از سوی طرفین هموار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала