بازگشت 3506 لوح هخامنشی از آمریکا به ایران

© Sputnik / Shiva Abshenasبازگشت 1783 لوح دوره ی هخامنشی به جمهوری اسلامی ایران
بازگشت 1783 لوح دوره ی هخامنشی به جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
اشتراک
سخنگوی دولت ایران از ورود 3506 لوح باستانی به کشور در نتیجه سفر رئیس جمهور به آمریکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پایان سفر خود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، سوغاتی های تاریخی و تمدنی را به همراه خواهد آورد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: " رییس‌جمهور امشب در بازگشت از سفر به آمریکا، سوغاتی‌هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه خود خواهند آورد".

به گفته وی این میراث تاریخی ایران در دوران پهلوی به آمریکا منتقل شده بوده است و اینک با رایزنی های صورت گرفته به کشور بازگردانده می شود.

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: " 3506 لوح هخامنشی که از زمان پهلوی از کشور خارج شده بوده، الان با رایزنی‌های صورت گرفته، به کشور بازگردانده شد".

Президент Ирана Эбрахим Раиси во время выступления на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
واکاوی سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

از سوی دیگر عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران نیز در خصوص بازگشت این اولواح به ایران توضیح داده بود: " پیگیری‌های مستمر نتیجه داد و سرانجام 9 صندوق، هر کدام به وزن 75 کیلوگرم که شامل مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگی و تمدنی کشور است، از آمریکا تحویل گرفته شد".

شایان ذکر است که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنانی به تبیین موضع تهران در خصوص موضوعات روز بین المللی پرداخت. این سومین حضور وی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک و شرکت در هفته سطح عالی مجمع عمومی این سازمان بود. در کنار دیدار با رهبران کشورهای های مختلف و نیز دبیر کل سازمان ملل متحد، حضور در نشست های هم اندیشی با رهبران ادیان مختلف و اهالی رسانه در آمریکا، شرکت در جمع ایرانیان و نیز مصاحبه با رسانه در میان برنامه سفر رئیس جمهور ایران به ایالات متحده قرار داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала