نگاه ویژه اسپوتنیک

رئیسی از تریبون مجمع عمومی: جهان در انتظار منجی است

رئیسی
رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
اشتراک
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای دومین بار به امریکا سفر کرد و در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل مشارکت کرد. ایشان در سخنرانی خود در این محفل جهانی به مجموعه ای از تحولات مهم جهانی پرداخت که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.
ایشان در سخنرانی خود در این محفل جهانی به مجموعه ای از تحولات مهم جهانی پرداخت که به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
1- آقای رئیسی در نطق خود تاکید کرد که جهان پس از ثبت هشت دهه تحولات مختلف از زمان پایان جنگ دوم جهانی تاکنون در حال دگرگونی وسیع است و انسان معاصر در جستجوی کرامت و کمال است. او تاکید کرد که قران کتابی است که انسان را به عقلانیت و اخلاق سوق می دهد و می تواند نجات بخش انسان از سلطه و قدرت های اهریمنی باشد. قران هرگونه تفاوت میان انسانها را نفی کند و جایگاه انها را به حدی بالا می برد که جانشین خداوند قرار می دهد. آقای رئیسی با بالا بردن کتاب قران در سازمان ملل به حوادث قرآن سوزی اخیر در برخی کشورهای اروپایی واکنش نشان داد و پرسید چرا برخی کشورها کتابی را می سوزانند که راستگویی، امانت داری، صداقت، خدمت به محرومان و مبارزه به بزهکاری را به مردم می آموزد. آیا توهین به اعتقادات دیگران و نفرت آفرینی که غرب مروج آن شده، آزادی بیان می تواند باشد.
2- رئیس جمهور ایران از تریبون سازمان ملل به انتشار تفکرات انحرافی جندر در غرب به صورت غیر مستقیم اشاره کرد وگفت تلاش برای فروپاشی خانواده در غرب در واقع جنایت علیه بشریت است و از کشورهای مختلف جهان خواست تا در فرآیند دفاع از کیان خانواده مشارکت کنند. او ادامه داد وگفت که سیستم های آموزشی نباید مروج چنین تحریفاتی باشد که با شرایط طبیعی انسان در تعارض باشد.
3- آقای رئیسی با اشاره به تحولات سریع سیاسی در جهان، نظام لیبرال و کاپیتالیسبی غرب را به باد انتقاد گرفت و گفت این نظام ها در خدمت اقلیت ثروتمند است و اکنون جهان در جستجوی نظمی متفاوت است. او ادامه داد قدرتهای نوظهور سربرآورده و اراده جوامع برای تغییر شرایط جهانی جدی است و شکست ناپذیر است. او با اشاره به ضرورت همکاریهای جمعی در سطوح منطقه ای و جهانی، بازگشت به شرایط جنگ سرد و حمایت از بحران سازی و گسترش جنگ را یک حرکت ارتجاعی شمرد و گفت جهان به عدالت نیاز دارد و نه به شرق و غرب جدیدی که جهان را به سمت تقابل و نابودی سوق دهند.
4- آقای رئیسی به رفتار غرب در ایجاد و حمایت از انقلابهای رنگین و مخملی اشاره کرد و گفت امروزه بخشی از جریان نا امنی جهانی با اسم رمز دفاع از دمکراسی صورت می گیرد و غرب در چند دهه اخیر روی نا امنی کشورها سرمایه گذاری می کند و تلاش دارد با دخالت مستقیم در امور داخلی کشورها ، تغییرات دلخواه خود رادنبال کند. رئیسی با محکوم کردن این رفتار دخالتگرایانه غرب گفت همکاری منطقه ای و جهانی در این جهت باید قرار گیرد که قواعد آمره بین المللی در حفظ استقلال کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها محترم شمرده شود.
Президент Ирана Эбрахим Раиси во время выступления на 77-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد + ویدئو
5- رئیس جمهور ایران اعلام کرد که این کشور با در پیش گرفتن راه همکاری منطقه ای و بین المللی به جنگ نا امنی رفته و ایران از هر دستی که به سوی آن دراز شود استقبال می کند و آن را می فشارد. وی افزود تامین امنیت مقوله درون زا است و وارداتی نیست و از طریق فراخوان نیروهای نظامی بیگانه تامین نمی شود و زمانی در منطقه برقرار می گردد که اعتماد متقابل سیاسی و همکاری همه جانبه در منطقه برقرار باشد. به عبارت دیگر تامین امنیت، محصول پیوند سیاست و رفتار است و بدون برنامه ریزی تحقق نمی یابد.
6- آقای رئیسی به پیدایش مقوله محور مقاومت در سطح منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت محور مقاومت امروز قدرتمند است و نظام سلطه در منطقه را به چالش کشیده و این فرهنگ در سطح منطقه در حال گسترش در میان جوامع است.
7- آقای رئیسی با اشاره به ضروره جریان آزاد اطلاعات در سطح جهان اشاره کرد و گفت متاسفانه غرب با سلطه رسانه ای سعی دارد با تغییر ماهیت اطلاعات آن را در خدمت اهداف مغرضانه خود قرار دهد. وی افزود اشغالگری، تروریزم و افراطگرایی بزرگترین تهدید برای جهان امروز است که به علت کنترل اطلاعات و تحریف آن از سوی غرب، این تهدید بیشتر شده است. جهان امروز غرب، اطلاعات معتبر را سرکوب می کند و اطلاعات نامعتبر را جایگزین آن می نماید. آقای رئیسی به حمله وسیع شیمیایی صدام رئیس پیشین عراق به ایران که از طرف غرب تقدیم شده بود اشاره می کند و اعلام کرد که غرب مانع از انتقال این حقیقت تلخ شده و چه بسا هیچ کدام شما این خبر را نشنیده باشید. چه کسی انتقال این حقیقت را پنهان کرده و از محاسبه دست اندرکاران این جنایت بزرگ مانع شده است. داستان حاج قاسم سلیمانی که قهرمان جنگ با تروریسم تکفیری در سطح منطقه و جهان بود، به دست امریکا حامی داعش در بغداد ترور شد و بزرگترین هدیه به جریانهای تروریستی تقدیم کرد. امریکا این واقعیت را به گونه ای کاملا وارونه به جهان منعکس کرد و ماهیت غرب در تعامل با تروریزم و حمایت از آنها را پنهان کرد.
8- رئیس جمهور ایران در ارتباط با بحران فلسطین اعلام کرد که رفتار تجاوزگرانه و توسعه طلبانه اسرائیل علت اصلی نا امنی در منطقه خاورمیانه است. نادیده گرفتن ملتی به نام فلسطین و زیر پا گذاشتن حق تعیین سرنوشت آنها و سرکوب جامعه به پا خاسته آن و مصادره زمین و تخریب خانه های آنها علت اصلی این بحران است. جهان باید با اسرائیل برخورد کند که تمامی قطعنامه های سازمان ملل و کنوانسیون حقوق بشر دوستانه ژنو را زیر پا گذاشته ولی متاسفانه به علت حمایت کورکورانه غرب از آنها، این رژیم احساس مصونیت می کند و آشکارا این یا آن کشور را تهدید به حمله می کنند. ماهیت نظام نژاد پرستانه اسرائیل یکی از مهمترین علل استمرار تجاوزگری این رژیم است که مانع برقراری صلح در منطقه است.
9- در پایان آقای رئیسی اعلام کرد جهان در انتظار منجی و عدالت است که در آن افراد صالح در راس امور قرار گیرند و به شرایط نامطلوب ظالمانه فعلی و تفاوت نهادینه شده و نژاد پرستانه نظامهای سیاسی و بین المللی پایان دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала