وزارت خارجه روسیه از اقدامات پیشگیرانه در برابر تقویت ناتو در قطب شمال خبر داد

© Sputnik / Павел Львов /  مراجعه به بانک تصاویر تمرینات نیروهای واحد قطب شمال ارتش روسیه
تمرینات نیروهای واحد قطب شمال ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
روسیه پیشگیرانه به تقویت نظامی ناتو در قطب شمال پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای کورچونوف سفیر وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که روسیه به تقویت پتانسیل نظامی ناتو در قطب شمال با مجموعه ای از اقدامات از جمله اقدامات پیشگیرانه پاسخ خواهد داد.
این دیپلمات به افزایش تنش نظامی-سیاسی در قطب شمال به دلیل خط مشی غیرسازنده ایالات متحده و متحدانش به ویژه در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین اشاره کرد.
مسیر تقویت پتانسیل نظامی ناتو در این منطقه، از جمله از طریق ورود فنلاند به ائتلاف و گنجاندن برنامه ریزی شده سوئد در آن، نشان دهنده رواج سناریوهای قدرت در ناتو برای تضمین امنیت خود در عرض های شمالی است.
کورچونوف هشدار داد که مسکو به این چالش‌ها و تهدیدها از طریق "مجموعه‌ای از اقدامات ضروری، از جمله اقدامات پیشگیرانه در منطقه قطب شمال روسیه ، ناشی از وظایفی" که ولادیمیر پوتین در چارچوب مفهوم سیاست خارجی و همچنین استراتژی توسعه کشور ترسیم کرده است، پاسخ خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2023
تاکید پوتین بر اهمیت قطب شمال برای روسیه
به گفته وی، مسکو به نوبه خود به ترویج اعتماد متقابل در قطب شمال به نفع تضمین ثبات، همکاری سازنده و گفتگو ادامه خواهد داد.
فنلاند و سوئد، در پس زمینه رویدادهای اوکراین در ماه می 2022، درخواست هایی را برای پیوستن به ناتو ارسال کردند. فنلاند در 4 آوریل سی و یکمین عضو این اتحاد شد. درخواست سوئد هنوز تایید نهایی مجارستان و ترکیه را دریافت نکرده است. سوئد به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، در مذاکرات با طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در ازای تصویب این درخواست، موافقت کرد که به تشدید روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا کمک کند. دبیرکل ناتو در عین حال گفت که موضوعات پیوستن سوئد به ناتو و الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا "به یکدیگر مرتبط نیستند". در ماه اوت، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که خوشبین است که سوئد در پاییز امسال به این ناتو بپیوندد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала