- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نابودی نیروهای اوکراینی که 9 سال آموزش دیده بودند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان نیروهای مسلح اوکراین که در ماریوپل، در بیمارستان منطقه مرکزی نووازوفسکایا تسلیم شدند.
سربازان نیروهای مسلح اوکراین که در ماریوپل، در بیمارستان منطقه مرکزی نووازوفسکایا تسلیم شدند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
مامور سابق سیا: روسیه بهترین تیپ های نیروهای مسلح اوکراین که توسط ناتو آموزش دیده بودند، را نابود کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون تحلیلگر سابق سرویس مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) در مصاحبه با کانال یوتیوبی Dialogue works اعلام کرد که نظامیان روسیه ضربه جدی را به نیروهای اوکراینی که ناتو 9 سال آنها را آموزش داده بود، وارد کرده است.

وی تاکید کرد: "آنها دوره آماده سازی خود در ناتو را طی 9 سال پشت سر گذاشته بودند. آنها بدنه افسری و سربازان باتجربه ای را داشتند، آنها فقط مردم را از خیابانها جمع نکرده بودند و لباس نظامی بر تن آنها نکرده بودند... سربازان اوکراینی بسیار قابل بودند. اما آنها را کشتند".

به ادعای این کارشناس، کشورهای غربی در ابتدای درگیری به این جمع بندی رسیده بودند که نیروهای مسلح اوکراین به شکل ایده آلی برای تقابل با ارتش روسیه آماده شده اند و به راحتی از پس آن بر می آیند، اما همه چیز به نوعی دیگر رقم خورد، زیرا قدرت جنگی روسیه در نتیجه باعث نابودی نظامیان اوکراینی شد که بهترین در اروپا به حساب می آمدند.
دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
دبیر کل ناتو در مورد درگیری اوکراین: باید آماده شویم!
به عقیده جانسون، نظامیانی که حالا جایگزین آنها شده اند به مراتب بدتر آماده شده اند و آنها نیز در جریان ضد حمله شکست خورده به همان سرنوشت دچار شدند.

این کارشناس در جمع بندی خود تصریح کرد: "آنها مجبور هستند از صفر ارتش درست کنند. تنها اینبار آنها افراد لازم از نظر سلامتی را در اختیار ندارند".

شایان ذکر است چهارمین ماه از آغاز ضد حمله اوکراین در حال سپری شدن است که در سه محور آرتیوموفسک، زاپاروژیه و جنوب دونتسک آغاز شده بود و فرماندهان اوکراینی به امید دستیابی به توفقیات چشمگیر، نخبه ترین تیپ های نظامی آموزش دیده توسط ناتو و تجهیزات دریافت شده از غرب خود را برای آن راهی میدان کرده بودند. با این حال بنا به تاکید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، نظامیان اوکراینی در هیچیک از این محور ها به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرده اند و تنها متحمل تلفات سنگین شده اند. این در حالیست که رسانه ها و کارشناسان نظامی آمریکایی و اروپایی نیز بر این واقعیت صحه گذاشته اند که اقدامات پر سر و صدای اوکراین در میدان جنگ در طول تابستان، هیچ دستاوردی را به همراه نداشت. این در حالیست که ایشان قابلیت و اثر گذاری بالای میادین مین و شکل گیری خطوط دفاعی روسیه را تحسین می نمایند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала