مذاکرات حوثی ها در عربستان بدون حضور سازمان ملل

© AP Photo / Hani Mohammedنابودی قایق مین گذاری شده حوثی ها در دریای سرخ توسط ائتلاف عربی
نابودی قایق مین گذاری شده حوثی ها در دریای سرخ توسط ائتلاف عربی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
حوثی های یمن آخرین دور مذاکرات صلح را با ریاض و بدون مشارکت سازمان ملل برگزار می کنند.
حزام الاسد عضو جنبش "انصار الله" (حوثی ها) که کنترل شمال یمن را در دست دارد روز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مذاکرات همچنان بین عربستان سعودی و طرف یمنی در جریان می باشند و آنها در فضایی مثبت پیش می روند.
وی خاطرنشان کرد که این اولین مذاکرات مستقیم با میانجیگری سلطنت عمان می باشد که در ریاض برگزار می شوند و دو دور گذشته در مسقط و صنعا برگزار شده بودند. در زمان دور اول مذاکرات که در ماه رمضان در بهار سال جاری برگزار شدند، هیات عربستانی به صنعا پایتخت یمن سفر کرده بود.

الاسد تاکید کرد: "این دور از مذاکرات، آخرین دور خواهد بود. این آخرین شانس برای رژیم سعودی می باشد که همیشه در تلاش های خود برای ایجاد صلح با شکست روبرو می شود... تمامی ادوار مذاکرات با میانجیگری عمان و بدون مشارکت هیچ کسی از سازمان ملل که متاسفانه نقش منفی آتش بیار جنگ را در طول هشت سال درگیری و محاصره یمن بازی می کرد، برگزار شدند".

عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
عربستان سعودی از حوثی ها برای مذاکره درباره بحران یمن دعوت می کند
پنجشنبه گذشته یک منبع عالیرتبه در این جنبش به اسپوتنیک اعلام کرده بود که هیات عمانی که روز پنجشنبه به صنعا پایتخت یمن وارد می شود، به همراه هیات حوثی ها به ریاض پایتخت عربستان سعودی خواهد رفت و این اولین سفر رسمی مقامات حوثی به عربستان سعودی از لحظه آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن در سال 2017 می باشد.
از سال 2016 در یمن درگیری های نظامی ادامه داری بین حوثی ها و نظامیان دولت یمن که مورد حمایت عربستان سعودی می باشد و توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته می شود، آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала