عربستان سعودی از حوثی ها برای مذاکره درباره بحران یمن دعوت می کند

© Sputnik / Mihail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی
عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
مقامات عربستان سعودی رسما از هیئتی از جنبش انصارالله یمن (حوثی‌ها) دعوت کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان اطلاع داد: مقامات این کشور رسما از هیئتی از جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) دعوت کردند تا برای مذاکره درباره آتش بس در یمن به این کشور سفر کنند.
در این اطلاعیه آمده است: در ادامه تلاش های پادشاهی عربستان سعودی و سلطان نشین عمان برای دستیابی به آتش بس دائمی و همه جانبه در یمن و یک راه حل سیاسی پایدار قابل قبول برای همه طرف های یمنی، پادشاهی از هیئتی از صنعا دعوت به عمل آورده است. تا برای تکمیل این جلسات و گفتگوها از عربستان سعودی دیدن کنید.
پیش از این یک منبع بلندپایه در جنبش انصارالله گفته بود که هیئتی از کشور همسایه عمان که روز پنجشنبه وارد صنعا پایتخت یمن شده است، پس از تکمیل این سفر به همراه هیئت حوثی به ریاض پایتخت عربستان سعودی خواهند رفت. که اولین سفر رسمی نمایندگان حوثی به عربستان سعودی از زمان آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن خواهد بود. هیئت حوثی در ریاض با نمایندگان طرف سعودی درباره جزئیات حل و فصل نهایی مناقشه در یمن مذاکره مستقیم خواهد کرد.
گفتگوها در وهله اول در خصوص دستیابی به توافق آتش بس خواهد بود. همچنین اولویت هیئت، موضوعات مختلف بشردوستانه از جمله دستمزد کارکنان دولت و رفع محدودیت پرواز به فرودگاه بین‌المللی صنعا و تردد کشتی‌های ورودی به بندر حدیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала