روسیه روابط خود با کره شمالی را بر مبنای اصل حقوق برابر گسترش خواهد داد

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
وزیر خارجه روسیه: مسکو همکاری ها با کره شمالی را علیرغم تحریم ها گسترش خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که مسکو تعاملات عادلانه دارای حقوق برابر با کره شمالی را علیرغم تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ گسترش خواهد داد.

وی در مصاحبه با برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا طرف روسی می تواند تحریم ها علیه کره شمالی را لغو نماید، تاکید کرد: "ما تحریمی علیه کره شمالی اعمال نکرده ایم، شورای امنیت اعمال کرده است. از این رو به شورای امنیت مراجعه کنید و ما تعاملات عادلانه دارای حقوق برابر را با کره شمالی توسعه خواهیم داد".

دیدار کیم جونگ اون و شایگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
شایگو از سفر کیم جونگ اون به روسیه تشکر کرد
شایان ذکر است که کیم چین این رهبر کره شمالی روز سه شنبه هفته گذشته برای اولین بار از سال 2019 به فدراسیون روسیه سفر کرد. وی روز چهارشنبه گفتگوی مفصلی را در ایستگاه فضایی "واستوچنی" با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه برگزار نمود. رهبر کره شمالی در طول سفر 6 روزه خود به روسیه از مراکز مختلف و از جمله پایگاه هوایی کامسامولسکی – نا آمور دیدن کرد که در آن شخصا از هواپیماهای سوپر جت 100 تولید روسیه دیدن کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала