شایگو از سفر کیم جونگ اون به روسیه تشکر کرد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defense of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار کیم جونگ اون و شایگو
دیدار کیم جونگ اون و شایگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
شایگو از کیم جونگ اون برای الهام بخشیدن به ارتش روسیه با سفرش تشکر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، در ضیافت شامی که کیم جونگ اون رئیس جهور کره شمالی به مناسبت بازدید از ناوگان اقیانوس آرام ترتیب داد، از وی برای الهام بخشیدن به ارتش و مردم روسیه با سفرش به روسیه تشکر کرد.
وزیر دفاع شایگو اشاره کرد که با توجه ویژه دوست محترم کیم جونگ اون، به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی در جنگ آزادی میهنی از پیونگ یانگ بازدید کرد و از رفیق کیم جونگ اون برای بازدید از فدراسیون روسیه و الهام بخشیدن به ارتش و مردم روسیه که برای انجام یک هدف عادلانه قیام کرده اند تشکر کرد.
کیم جونگ اون خاطرنشان کرد که از دیدار مجدد با شایگو خوشحال است و "از توسعه، مدرنیته و شجاعت نیروهای مسلح روسیه که با اطمینان از حق استقلال و منافع روسیه دفاع می کنند بسیار قدردانی می کند.
به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، شایگو در سخنرانی خود در زمان ناهار نیز اراده خود را برای تعمیق بیشتر دوستی و همکاری بین وزارتخانه های دفاع دو کشور ابراز کرد و کانگ سون نام، رئیس دپارتمان دفاع کره شمالی نیز در سخنرانی پاسخ خود آمادگی وی برای تقویت بیشتر "همبستگی رزمی و همکاری با ارتش روسیه و دفاع قابل اعتماد از صلح و ثبات منطقه ای و جهانی ابراز داشت ".
کیم جونگ اون برای اولین بار از سال 2019 به روسیه سفر کرد. وی روز سه شنبه با قطار زرهی خود وارد پریموریه شد و رئیس کمیسیون بین دولتی روسیه و کره شمالی، الکساندر کوزلوف وزیر منابع طبیعی فدراسیون روسیه و فرماندار پریموریه آلگ کوژیمیاکو با وی دیدار کردند.
روز چهارشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با کیم جونگ اون در مرکز فضانوردی واستوچنی گفتگو کرد.
روز جمعه، رهبر کره شمالی از کارخانه هوانوردی "کامسامولسک نا آمور " به نام یوری گاگارین بازدید کرد و در آنجا داخل هواپیمای سوپرجت 100 را مشاهده کرد. سپس برنامه نمایشی جنگنده سوخو-35 برای او برگزار شد که در آن هواپیما ایروباتیک در آسمان را نمایش دادند.
بازدید کیم جونگ اون از کارخانه های هواپیماسازی در کومسومولسک برآمور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
بازدید کیم جونگ اون از کارخانه های هواپیماسازی در کومسومولسک برآمور+عکس
کیم جونگ اون روز شنبه از فرودگاه کنویچی بازدید کرد. شایگو در آنجا با او ملاقات کرد و به کیم جونگ اون هواپیماهای استراتژیک و عملیاتی - تاکتیکی نیروهای هوافضای روسیه وهمچنین سامانه موشکی کینژال بر روی جنگنده موشک انداز میگ-31 به رهبر کره شمالی معرفی شد. در ادامه کیم جونگ اون با هواپیمای مسافربری دوربرد روسیه توپولف-214 آشنا شد.
سپس در ولادی واستوک از ناوچه "مارشال شاپوشنیکوف" بازدید کرد و سیستم های کنترل موشک مدرن را به نمایش گذاشت. شامگاه شنبه، رهبر کره شمالی در رقص باله "زیبای خفته" در صحنه پریمورسکی تئاتر ماریینسکی شرکت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала