درخواست رئیس جمهور فنلاند از غرب برای حفظ رابطه با روسیه

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги у здания посольства Финляндии в Москве
Флаги у здания посольства Финляндии в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
رئیس جمهور فنلاند: برای غرب مهم است که روشی برای حفظ رابطه با روسیه را پیدا نماید.
به گزارش اسپوتنیک، ساولی نینیسته رئیس جمهور فنلاند معتقد است که برای کشورهای غربی مهم است که راهی را برای حفظ روابط با روسیه پیدا نمایند.

وی در مصاحبه با روزنامه New York Times اعلام کرد : "من نمی گویم که یک دوستی بزرگ، اما قابلیت برای تحمل و حتی کمی درک متقابل" و افزود که بعد از درگیری در اوکراین، اعتماد به عنوان ضمانت اینکه "جنگ جدیدی پشت درها در حال انتظار نمی باشد"، در روابط با فدراسیون روسیه ضروری خواهد بود.

نینیسته در صحبت در مورد خطر جنگ هسته ای تاکید کرد که کشورهای که به اوکراین تسلیحات ارائه می کنند می بایست تشدید احتمالی تنش تا سرحد جنگ جهانی را مد نظر داشته باشند.

رئیس جمهور فنلاند تصریح کرد: "ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم. حتی چیزهای کوچک می توانند به شدت شرایط را تغییر دهند و متاسفانه تغییر به سمت بدتر... خطر استفاده از سلاح هسته ای بسیار عظیم می باشد".

مقر ناتو در بروکسل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
ناتو: شرایط سیاسی را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین نمی بینیم
مسکو به دفعات خاطرنشان کرده است که آماده مذاکره می باشد، اما کی یف در سطح وضع قانون انجام آنها را منع کرده است. غرب دائما روسیه را به مذاکره فرا می خواند که مسکو آمادگی خود را برای آن نشان می دهد، اما در عین حال غرب بر خودداری کی یف از مذاکره که همیشه آنرا به نمایش می گذارد، چشم پوشی می کند. پیشتر در کرملین تاکید شده بود که در حال حاضر زمینه ای برای عبور شرایط اوکراین به عرصه گفتگو وجود ندارد و اولویت مطلق برای روسیه، دستیابی به اهداف تعیین شده برای عملیات ویژه نظامی می باشد که در حال حاضر دسترسی به آنها تنها از مسیر نظامی ممکن می باشد. به گفته کرملین، اوضاع در اوکراین تنها در صورتی که شرایط واقعی و واقعیت های جدید لحاظ شوند، می تواند وارد فاز صلح آمیز شود و شرایط مسکو برای این امر بر همه روشن می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала