- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مشاور سابق پنتاگون، ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را یک شکست کامل خواند

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaمشاور سابق پنتاگون، ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را یک شکست کامل خواند
مشاور سابق پنتاگون، ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را یک شکست کامل خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور ارشد سابق پنتاگون می گوید که ضد حمله اوکراین یک شکست کامل بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، مک گرگور در حساب کاربری ایکس خود نوشت: ضد حمله اوکراین یک شکست کامل است.
به گفته وی، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، که قبلاً آشکارا اعتراف کرده بود که سرعت حمله نیروهای اوکراینی کندتر از حد انتظار بوده است، همچنین یک "دست نشانده سیاسی" و "فریبکار" است.
ضد حمله اوکراین در 4 ژوئن آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، بلکه این یک شکست برای اوکراین است." به گفته وی، اوکراین در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی" 71.5 هزار پرسنل نظامی را از دست داد - گویی "اینها ملت شان نیستند".
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند. داغترین آنها زاپوروژیه است، در نزدیکی روستای کوچک رابوتینو، جایی که اوکراین گردان هایی را با آموزش غربی از ذخیره استراتژیک وارد جنگ کرد.
در مقابل این پس زمینه، ایالات متحده اعلام کرد که این حمله برای "ماه های بسیار بیشتری" ادامه خواهد داشت و شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کرد. پوتین به نوبه خود خاطرنشان کرد که عرضه این تسلیحات هیچ تغییری در میدان جنگ برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد نکرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала