اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه الماس های روسیه اعمال می کنند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر الماس
الماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
بلژیک پیشتاز توسعه طرح تحریم غرب علیه الماس روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه بلژیکی به نقل از یک منبع در دولت بلژیک می نویسد، کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری میلادی تحریم هایی را علیه الماس های روسیه اعمال کنند.
توسعه طرح تحریم‌های غرب علیه الماس‌های روسیه که انتظار می‌رود جی-7 در هفته‌های آینده آن را اعلام کند، توسط بلژیک هدایت می‌شود، جایی که یکی از مراکز جهانی تجارت و فرآوری این سنگ‌های قیمتی - شهر آنتورپ در آن قرار دارد.
این منبع گفت: اتحادیه اروپا الماس های روسیه را در بسته جدید تحریم ها در ماه اکتبر یا نوامبر گنجانده است. مطابق با قوانین در حال توسعه، گردش (خرید، فروش، پردازش) سنگ ها فقط با مارک های غیر روسی در اتحادیه اروپا مجاز خواهد بود.
این منبع گفت: "ممنوعیت برای الماس‌های خام از اول ژانویه اعمال می‌شود، ممنوعیت الماس‌های فرآوری‌شده بعداً و در مراحل بعدی اعمال خواهد شد."
روز جمعه، رسانه‌ها به نقل از یک مقام بلژیکی که نامش فاش نشد گزارش دادند که انتظار می‌رود کشورهای گروه 7 تا دو تا سه هفته آینده ممنوعیت الماس روسیه را اعلام کنند.
در اوایل سپتامبر، رئیس شورای اروپا، چارلز میشل، گفت که اتحادیه اروپا به کار بر روی موضوع اعمال تحریم‌ها علیه الماس‌های روسیه ادامه می‌دهد، اما پس از آن نمی‌توانست زمان اعمال محدودیت‌های جدید ضد روسی را اعلام کند. اتحادیه اروپا اشاره کرد که برای اعمال هرگونه محدودیت در تجارت الماس روسیه، لازم است از حمایت شرکای بین المللی، به ویژه هند به عنوان بازیگر کلیدی در این زمینه استفاده شود. بروکسل بر اهمیت ابتدا اطمینان از قابلیت ردیابی الماس روسیه در بازارهای جهانی تاکید کرد.
بلژیک، جایی که بزرگترین مرکز تجارت الماس در آن قرار دارد، فعالانه با تحریم الماس های روسیه مخالفت کرد. همانطور که الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک اظهار داشت، ممنوعیت خرید عمده سنگ های قیمتی از روسیه در سطح اتحادیه اروپا هیچ فایده ای ندارد، زیرا آنها همچنان به روش های دیگر در فروشگاه های اروپایی قرار می گیرند.
نعمت زاده از تدارکات ایران برای ورود به سازمان جهانی تجارت خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
سازمان تجارت جهانی از تاثیر منفی تحریم های روسیه بر اقتصاد جهانی خبر داد
غرب فشار تحریم ها بر روسیه را بر سر اوکراین افزایش داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала