سازمان تجارت جهانی از تاثیر منفی تحریم های روسیه بر اقتصاد جهانی خبر داد

© Sputnik / Ruben Sprichنعمت زاده از تدارکات ایران برای ورود به سازمان جهانی تجارت خبر داد
نعمت زاده از تدارکات ایران برای ورود به سازمان جهانی تجارت خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
بر اساس گزارش سال 2023 سازمان تجارت جهانی، تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین تأثیر منفی بر بیشتر اقتصادهای جهان خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان تجارت جهانی خاطرنشان کرد که مشکلات در تجارت دوجانبه می تواند رشد تولید ناخالص داخلی را در کشورهای با اقتصادهای به هم پیوسته کاهش دهد.
در سند منتشره این سازمان می آید:" تنش های تجاری بین چین و ایالات متحده منجر به از دست دادن رفاه 0.3٪ از تولید ناخالص داخلی در چین و 0.1٪ از تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده شده است. به همین ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده بر فدراسیون روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین تأثیر منفی بر بیشتر اقتصادها داشته باشد و روسیه بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی را تجربه کند".
مقامات روسیه بارها پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در سال 2023 افزایش داده اند. وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی در پایان سال 1.2 درصد باشد. در همان زمان، در اوایل ماه اوت، رئیس وزارت توسعه اقتصادی، ماکسیم رشتنیکوف، گفت که اقتصاد روسیه قطعا بیش از 2 درصد رشد خواهد کرد. در سال 2022، طبق گزارش گزارش ها، اقتصاد 2.1٪ کوچک شد.
این سازمان اضافه می‌کند که تنش‌های ژئوپلیتیکی معمولاً بر "تنها چند کشور" تأثیر می‌گذارد که آغازگر گسست‌های تجاری هستند، در حالی که سایر کشورها ممکن است بی‌طرف بمانند یا به برخی از اقتصادهای در حال جدا شدن بپیوندند.
بنابراین تنش بین چین و ایالات متحده منجر به افزایش عرضه محصولات تولیدی از دیگر کشورهای در حال توسعه به آمریکا شده است. به عنوان مثال، از سال 2017 تا 2020، 40 درصد افزایش صادرات کالا از ویتنام مشاهده شد.
این سازمان همچنین خاطرنشان می کند که افزایش شدید تحریم های یکجانبه آینده اقتصاد جهانی را تهدید می کند و می تواند منجر به چندپارگی آن شود. سازمان تجارت جهانی هشدار می دهد که "پیشرفت بیش از حد نتیجه معکوس خواهد داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала