پیش بینی خطر بالای حملات تروریستی در سال 2024 در آمریکا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники правоохранительных органов на Капитолийском холме в Вашингтоне
Сотрудники правоохранительных органов на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
مقامات آمریکایی پیش بینی می کنند که در سال 2024 در این کشور خطر بالای حملات تروریستی وجود داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت داخله ایالات متحده آمریکا در بولتن منتشر شده خود پیش بینی می کند که خطر تروریستی در کشور در سال 2024 در سطح بالایی حفظ شود و گروه های افراطی فعال در خارج از کشور تلاش کنند تا نفوذ قبلی خود را بازیابی نمایند.

در این سند آمده است: "وزارتخانه انتظار دارد که تهدید خشونت از جانب شخصیت های افراطی شده در ایالات متحده آمریکا در سطح بالایی باقی بماند، اما بصورت اصولی تغییری نکند، غالبا به شکل حمله از طرف جنایت کاران فردی یا گروه های کوچکی باشد که بدون تهدید خاصی صورت می گیرند".

دمیتری مدودوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
نظر نایب رئیس شورای امنیت روسیه در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا
بر مبنای این بولتن، هرچند که تلاش های ایالات متحده در حوزه مبارزه با تروریسم نتایجی را به همراه داشته است، در واشنگتن انتظار می رود که گروه های تروریستی بین المللی مثل القاعده* و داعش* برای بازیابی نفوذ قبلی خود تلاش کرده و حملاتی را از خارج از کشور صورت دهند.

الخاندرو مایروکاس وزیر داخله آمریکا در این خصوص اظهار کرد: "تبادل اطلاعات با جامعه در مورد تهدیدهایی که ما با آن روبرو هستیم، بخش حیاتی راهبرد دفاع از میهن ما در چالش های در حال پیشرفت امروزی در حوزه امنیتی می باشد".

وزارت داخله آمریکا در بررسی خود در مورد شرایط در مرز با مکزیک انتظار دارد که دشواری ها در حوزه امنیت مرزی و مهاجرتی که کشور در سالجاری با آنها روبرو می باشد، در سال آینده نیز باقی بمانند. در این سند تاکید شده است که علاوه بر ورود چشم گیر مهاجران غیر قانونی، در واشنگتن انتظار می رود که حجم ارسال مواد مخدر مثل فنتانیل از طریق مرزهای جنوبی روندی صعودی داشته باشد.
*این گروه های تروریستی در فدراسیون روسیه ممنوعه می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала